Pinnacle pctv driver probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

heula

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2000
Ik heb een Pinnacle pctv rave kaart en heb een probleem met het installeren van de drivers.

Nadat de software is geinstalleerd wordt er nieuwe hardware gevonden waaronder een multimedia video controller en een multimedia controller.

De multimedia videocontroller is na lang puzzelen uiteindelijk gelukt maar de multimediacontroller blijft een probleem.
Ik doe eerst de software automatisch laten installeren maar dan geeft ie aan de hardware is niet geinstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden terwijl ik de cd rom van de kaart er in heb zitten.
Dan doe ik zelf kiezen en geef aan waar de drivers staan en dan zegt ie hetzelfde.
Dan doe ik niet zoeken ik bepaal welk stuurprogramma ik wil installeren en vindt dan uiteindelijk de ondertekende driver voor de multimediacontroller en zegt dan dat ie niet kan controleren of het stuurprogramma compatible is met de hardware. Toch maar installeren maar geeft vervolgens aan er is een probleem met de installatie, het apparaat start niet (Code 10)

Ben er nu al een poosje mee bezig maar wordt er ondertussen aardig simpel van.

Dus wie weet hoe dit op te lossen.

ps. Pinnacle moet gewoon een installer maken voor de driver. Werkt wel iets simpeler dat dit gepiel.

Heb je geen gebruiksaanwijzing bij de kaart/drivers gekregen? Soms moet je hele rare dingen doen om iets geinstalleerd te krijgen.

Had je eerste een interne videokaart ? Zoja, schakel deze dan eerst uit (in de Bios), zodat de computer alleen de nieuwe kaart ziet. Dit zou dan het probleem kunnen oplossen.

Groeten,
Leo

Als je bedoelt een geintegreerde videokaart dan is het nee, wel een geintegreerde geluidskaart.

Het gaat wel om de audio driver van de tv kaart.

ga het een proberen.

Helaas heeft dit ook niet het gewenste resultaat.

Het is heel vaag want ik heb het idee dat alles gewoon werkt maar er blijft zo'n geel uitroepteken naast staan en er wordt aangegeven dat het apparaat niet start (code 10) De multimedia video controller wordt wel goed geinstalleerd. Alleen ging dit ook niet vanzelf zoals wel zou moeten.

probeer eerst de PCTV kaart in een andere slot

Heb ik ook al gedaan. Geen resultaat.
Nieuwe windows installatie gedaan, ook niets.

Ik heb nu wel zo'n beetje alles geprobeerd en ook via het pinnacle forum antwoord gekregen van zo'n pinnacle mannetje maar ik weet niet wat het is.

Ik heb nu toevallig een pc van iemand staan met een zelfde tv kaart als ik heb en als ik die in mijn pc stop doet het wel dus denk dat de kaart kapot is.

Aan de andere kant als ik universele wdm drivers gebruik met mijn eigen kaart wordt die wel gewoon geinstalleerd alleen dan werkt de software van pinnacle niet maar wel andere 3rd party software zoals dscaler
en windvd recorder.(alleen vindt deze niet alle zenders)

Als ik mijn kaart in die andere pc stop heb ik daar hetzelfde probleem als bij mij dus ik weet het nu helemaal niet meer.

Ik wil windvd recorder gebruiken om direct van tv op dvd te kunnen opneme.

Jij gebruikt powercinema 2.0 van cyberlink bedoel je denk ik. Volgens mij heeft die niet dezelfde functies als windvd recorder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan