Pinnacle PCTV Rave installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruben1981

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2003
Geachte lezer,

ik krijg mijn Pinnacle PCTV Rave kaart niet meer geinstalleerd.

In 'Apparaatbeheer' staan 2 geel/zwarte uitroep tekens, verschillende malen heb ik getracht de driver van de hardware te installaren, maar telkens te vergeefs.

je schrijft niet meer geinstalleerd heeft ie voorheen wel gewerkt dan?
welk systeem heb je en heb je al geprobeerd de kaart eruit te halen en opnieuw erin doen zodat windows em herkend.
xp me 2000 98 herkennen em wel. lees

Laatst bewerkt:
Beste Maikel9,

de tv kaart heeft in het verleden gewerkt, maar omdat ik een nieuwe harde schijf heb moeten plaatsen heb ik mijn hele pc opnieuw moeten installeren, alle installaties zijn met succes volbracht, behalve de TV-kaart.

Ik gebruik de TV kaart van Pinnacle i.c.m. Sinus een beleggingssoftware om de actuele koersen via teletekst binnen te halen.

Als ik windows automatisch laat zoeken naar de driver, dan krijg ik de melding dat hij niets gevonden heeft.

wat ik je wil aanraden is het volgende , copieer de installatie cd op uw hardeschijf en doe dit in een aparte map ( bv c:\temp-tv ) , copieeer alle directorys en files die er op staan , dan verwijderd u de geinstalleerde software via de deinstallatie optie daarna begint het verwijderen van de systeem reg gegevens via dit programma
http://download.com.com/3001-2094-10281433.html
, daarna de pc uitzetten de Tv kaart uit uw pc verwijderen en de pc opnieuw opstarten maar dan in VEILIGE mode en dat doet u via de F8 toets dan krijgt u een menu en daar staat veilige mode u start op in deze mode en gaat dan via explorer naar de map c:\temp-tv en klikt op setup, dan wordt de software geinstalleerd, daarna de pc uitzetten kaart weer opnieuw inbouwen en dan opnieuw opstarten en bij de melding van de nieuwe hardware gevonden de drivers aangeven en dan daarna als alles volledig klaar is de software starten en kijken wat er gebeurt.

een Helpdesk medewerker van Pinnacle

Beste CMS,

bedankt voor je reactie, maar ik moet je toch teleurstellen dat je methode ook niet werkt. Heb je misschien een andere optie?

hier een x aantal vragen

1.
Welke windows gebruik je?

2.
welke installatie software gebruik je

3.
welke pci slot gebruik je

4.
welke directx versie gebruik je?

Groeten.

Beste Cms,

Installatie CD: PCTV RAVE 5 SE + de upgrade (gedownload)

PCI-slot: de enige die nog vrij was

Direct-X: daar durf ik je nu even geen antwoord op te geven, omdat ik me momenteel op het werk bevind.

Maar wat ik zo frapant vind, is dat het altijd gewerkt heeft en van de een op andere dag werkte het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan