PINNACLE PCTV stereo GEEN GELUID

Status
Niet open voor verdere reacties.

POWERDOME

Gebruiker
Lid geworden
31 jul 2004
Gekocht en inlaten bouwen PCTV kaart PINNACLE NIET om TV te kunnen kijken op de pc alles werkt namelijk!!!

Maar om VHS(combi video&tv in een) van dit 2 in 1 apparaat wil ik VHS overzetten via de PCTV kaart naar me PC vervolgens branden op DVD

Probleem= GEEN AUDIO?????

Ik heb audio met muziek,met TV kijken alles audio is ok HOE KRIJG IK IN GODSNAAM AUDIO VAN MIJN 2 IN 1 SYSTEEM COMBI OP MIJN PC
IK HEB WEL BEELD IK KAN KOPIEREN MET STUDIO 8.0 BIJGELEVERDE SOFTWARE VAN PINNACLE TEVENS HEB IK OOK MOVIEMAKER VAN WINDOWS BEELD IS OK
WAAROM GEEN AUDIO

OP DE PCTV KAART HEB IK 4 AANSLUITINGEN
1 VOOR DE ANTENNEN KABEL
2 AUDIO OUT
3 GELE PLUG VOOR VIDEO
4 ZWARTE STEKKER S-VIDEO

OP DE COMBI PLUG IK SCART ACHERIN DEZE SCART KAN OP OUT EN IN WORDEN GEZEGD OP DEZE SCART ZIT DE AANSLUITING VOOR S-VIDEO(ZWARTE STEKKER STEEK IK ERIN) EN GELE PLUG STEEK IK ER IN VOOR VIDEO EN TWEE PLUGGEN WIT EN ROOD VOOR AUDIO LINKS EN RECHTS

DE ZWARTE KAN NIET MISSEN DE GELE OOK NIET
DE 2 AUDIO KABELTJES LOPEN VAN ME SCARD NA 10 METER KABEL NAAR 1 GROTE PLUG DEZE MOET IN DE ENIGE OVERGEBLEVEN PLEK OP DE PCTV KAART DAT DOEN IK GEEN AUDIO

WAAR ZIT IN GODSNAAM OP DE PC KAART OF ACHER MIJN PC DE INGAN VOOR AUDIO IN??????????????????

IK HEB ALLES GELEZEN MET NAME OP

WWW.WEETHET.NL

IK HEB ALLE GATEN GEPROBEERD IK KRYG GEEN AUDIO OP DE PC

IK D8 IK KOPIER 3 UUR VHS DAARNA AFGESPEELD OP DE PC GEEN GELUID?????????????????????????

IK MOET EN WIL VHS OP DVD ZETTEN VIA DE PC

IS DE COMBI NIET GESCHIKT OFZO???????????????????/

VOOR HEB IK ALLEEN AUDIO EN VIDEO IS VOOR DE CAMERA EVT. AANTESLUITEN DIT WERKT NIET

MOET MET DE SCARD BEELD PRIMA GEEN AUDIO??????

INSTELLINGEN GECHECKT VAN PCTV SOFTWARE
EN STUDIO 8.0 ALLES IS OK

IK KRYG MAAR GEEN GELUID UIT DE BOXEN VAN DE PC

ALS IK KOPIEER HEB IK ALLEEN BEELD??????????????????

WAT IS KAN DE OORZAAK ZIJN????????????????????

IN HET CONFIGURATUESCHERM HEB IK BIJ APPARATUUR GEEN ENKEL UITROEPTEKEN GEEN MELDINGEN
GELUIDSKAART IS OK WANT IK HEB GELUID OP DE PC

PCTV KAART IS OOK OK WANT IK KAN TV KIJKEN OP DE PC WAAROM KAN IK VHS NIET MET GELUID OVERZETTEN

KAN IK OOK DEZE PCTV KAART VAN PINNACLE GEBRUIKEN ZODAT IK DE FILMS OP PC OOK OP DE TV KAN BEKIJKEN????????????????

WAAROM IS ALS IK OP S OU KABEL AANSLUIT MIJN BUREABLAD VAN MIJN PC OP DE TV ZZWART WIT EN NEIT IN KLEUR?????????????????????//

IK SNAP ER NIKS MEER VAN HEB ALLES GEPROBEERD?????????????

WIE HELPT MIJ UIT DE NOOD BEN AL 48 UUR BEZIG

ALLES IS NIEUW GOED GEINSTALLEERD WAAROM WEL BEELD EN GEEN GELUID????

WAAROM GAAT BEELD NIET MET AUDIO MEE VIA 1 STEKKER DE S-VIDEO ZWARTE STEKKER?????????????

WAAROM GAAT ALS JE KABEL AANSLUIT OP MEERDERE TV TOESTELLEN WEL DE AUDIO SIGNAAL MEE???

WAAROM MET VHS NAAR PC APARTE KABEL VOOR AUDIO EN VIDEO SIGNAAL
KAN HET NIET MET EEN KABEL

WAAR KAN IK ALLES LEZEN?????????????

EVENTUEEL MET AFBEELDINGEN DE STEKKERS DE KLEUREN ETC..?????????

WAAROM IS HET ZO MOEILIJK WAAROM

HELP MIJ AJB

Z.S.M.

Welkom op het forum.

Kreeg je de Caps-lock niet niet meer uit?

Je hebt een scart plug met deze aansluiting neem ik aan.
av.jpg

De audio kabel heb je dus niet aangelsoten?
De rood + witte tulp stekkers die samen gaan in een mini jack(?) moeten in de mic in van je geluidskaart dus niet in die van je nieuwe PCI kaart.

stereo-minijack-to-rca.jpg

Als deze te groot is moet je een overgangs stekkertje kopen zoals deze.
jmnj.jpg

Mocht dat niet de oplossing zijn dan;

Controleer dit eens, klik met de linker muisknop op het luidspreker boxje rechts onder in de taakbalk.

Een pup-up verschijnd met de naam Volume Control, afhankelijk van je instellingen zie je één of meer schuifjes.
Ga naar Opties, klik op Eigenschappen, zet alle vinkjes aan in het onderste venster.
Klik op de radio button Opnemen, zet ook hier alle vinjes aan.
Klik op Ok.
Kijk nu eens of er een vinje staat bij TV Tuner Audio, zo niet vink deze eens aan probeer het nog eens, 1 minuut opname zou voldoende moeten zjn om er achter te komen of het werkt.
Is dan niet de oplossing kan je de andere ook nog proberen.

Controleer wel even of je bij Volume control (afspelen) geen vinkjes hebt staan en dat het volume niet op nul staat.

Mocht dat geen oplossing bieden moeten we eens verder gaan kijken wat er aan de hand is.

Veel succes.

N.b. ik ga zo slapen dus ik lees het morgen wel.

P.s. je kan het beste maar één van de aansluiting tegelijk gebruiken, dus of de gele tulp stekkers + rood/wit naar je mic in aansluiting of de S-video aansluiting, deze zou als het goed is ook het geluid door moeten geven.

Laatst bewerkt:
AUDIO ONTBREEKT

Nee bood GEEN oplossing
Alles moet juist NIET aangevinkt zyn dan doet het niks
alles staat zeg maar op 50% en niks staat aangevinkt!!!

IK zit met het volgende--->>> Op de PCTV stereo kaart ingebouwd in de PC staat COM waar de Gele plug in moet
waar de AUDIO stekker in moet staat AUDIO OUT!!!

Wie kan mij vanaf begin vertellen Hoe alles met SCARD aangesloten kan&moet worden????

Alles heeft zijn KLEUR,inprincipe kan het NIET anders

Ik KAN WEL TV kijken op me PC met Geluid dat is NIET wat ik wil!!!!...

Ik wil VHS af laten spelen en opnemen op de pc dit gaat alleen GEEN geluid

komt het geluid achteraf ofzo ik moet toch tydens afspelen naast beeld ook gelijk audio hebben

ik heb alles geckeckt ik denk dat het combi gebeuren niet gaat ofzo

En me PC op de TV aansluiten wil ook niet meer???

Andersom wel

Ik wil PC films draaien op mijn TV breedbeeld kunnen kijken hoe leg ik de kabels aan????

Ik wil VHS overzetten op DVD hoe leg ik kabels aan

ik ben te lang bezig heb hoge bloeddruk ik ga zo weer pillen slikken het bijna 2 pakjes marlboro opgerookt
het gaat NIET goed met mij zo

Ik wens duidelijke eerlijke hulp

Is toch niet zo moeilijk ben ik de enige met een COMBI toestel ???
Ben ik de enige met EEN pctv kaart ofzo???

ik heb alle kabels 10 meter lang
ik heb gele,rode en witte tulpstekkers
ik heb de zwarte s-video
en een scard met een in of out schakelaar erop

ik heb alles wat ik nodig heb maar er komt GEEN geluid uit???

Ongelovelijk maar waar

wie helpt mij BEDANKT

p.s.: Excuses voor de CAPS-LOCK en lange tekst ik probeer zoveel mogelijk aante geven zodat aantal opties overblijven

Bedankt

Nogmaals de witte en de rode komen samen in één plug en die moet ik je mic in van je geluidskaart.

Verder vinkjes moeten uit bij het volume instellen voor wat betreft het afspelen, echter aan als het om OPNAME gaat juist aan.

Laatst bewerkt:
Korte overzicht in Word van de aansluitingen zie bijlage.

Volume.gif

Bij de één de vinkjes uit , bij de ander juist aan.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
COMBI(TV&VIDEO)--->PCTV stereo(PINNACLE) AUDIO PROBLEM!!!!

Probleem nog steeds hetzelfde,ik heb graag tydens opnemen ook geluid net als dat ik beeld WEL heb!!!.
Ik gebruik audio out(van mijn nieuwe PcTv kaart niet)...
ik heb ALLE stekkers!,Dus ook verloopstekker die 2 van de scard worden 1 verloopstekker en die steek ik in MIC.van mijn geluidskaart(hier zit normaal stekkertje in voor standaardboxen)..Als ik deze standaardstekker in mijn nieuwe PCTV kaart steek heb ik GELUID over de boxen MAAR alleen als ik TV kijk op de PC met opnemen nog steeds NIET!!!..

Met opnemen heb ik wel BEELD op tv uiteraard en op de PC via moviemaker en/of Studio 8 kan ik meekijken tydens opnemen maar GEEN geluid
ik heb meerdere opnames verricht en afgespeeld met Bsplayer,divx,windows media player 9.0 met Powerdvd heb verscheidene programmas om films dvd's afte kunnen spelen GEEN GELUID!!!!

Hoe breng ik van mijn COMBI audio over naar mijn PC???????????????????????????????????????????

Gaat dit audio signaal NIET door de GELE plugstekker(video)?????????????????

Gaat audio niet door de zwarte stekker(zgn,S-video)???????????????

Kennelijk NIET anders had ik wel GELUID tydens BEELD

HOE KRIJG IK VIA SCARD GELUID VAN DE VHS OP DE PC????????

De tekeningen zijn correct,de kabels ook ik heb exact alle kabels

Waarom komt er GEEN GELUID in mijn PC???????

met de linkermuis op audiobox helpt niet ik vink aan hetzelfde probleem?????

Bedankt allemaal voor jullie medewerking maar probleem bestaat voort

Vreemde is juist als ik TV kijk op me PC wel geluid gaat kennelijk door de antennekabel tezamen met beeldsignaal

Als ik gedownloade films bekijk komt geluid uit de standaardboxen (is 1 witte stekker welke gekoppeld is aan 2 boxen)

PROBLEEM AUDIOSIGNAAL vanaf de video over brengen naar de PC

Kan het liggen omdat ik een COMBIsysteem heb??????

Zie dat ik een foutje heb gemaakt in het word document, (bij de weergave, daar stond mic uit, die aansluiting bestaat niet, moet audio uit/ line out zijn).

Er zijn twee aansluit mogelijheden, je moet er één van beide kiezen.

De S-vidio geeft in princiepe het beste beeld.

Dus of de S-video + Rood/Wit naar Mic in
of
Gele tulp aansluiting = Composite + Rood/Wit naar Mic in

Mic in is de Roze aansluiting achter op je PC, Boxjes zouden op de Groene aangesloten moeten zijn.

- Hoe breng ik van mijn COMBI audio over naar mijn PC???????????????????????????????????????????
Via de Roze aansluiting (Mic In)

- Gaat dit audio signaal NIET door de GELE plugstekker(video)?????????????????
Nee

- Gaat audio niet door de zwarte stekker(zgn,S-video)???????????????
Nee

- HOE KRIJG IK VIA SCARD GELUID VAN DE VHS OP DE PC????????
Via de Roze aansluiting (Mic In)

- Vreemde is juist als ik TV kijk op me PC wel geluid gaat kennelijk door de antennekabel tezamen met beeldsignaal
Klopt bij de kabel gaat geluid en beeld door één kabel.

- Als ik gedownloade films bekijk komt geluid uit de standaardboxen (is 1 witte stekker welke gekoppeld is aan 2 boxen)
Aangesloten op de groene (Audio out) aansluiting.

Videoaansluiten.gif

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan