• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pinnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelvba

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2010
Berichten
40
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met een budget voor 2011. Nu zijn de maandelijkse lasten makkelijk te verwerken en ook te wijzigen, maar ik zit nog even met het pinnen. In een maand kan er meerdere malen gepint worden. Dit heb ik in de maand Januari voor elkaar via een laatste lege rij routine. Maar nu moet ik dit voor de verdere maanden ook voor elkaar krijgen. Ik heb een test bestandje toegevoegd waar via een button een userform naar voren komt. Hierin kies je de maand en het bedrag. Nu vult het alleen maar Januari en dat werkt ook. Nu nog de resterende maanden. Heeft iemand een tip hoe ik dit zou kunnen aanpakken?

bedankt,

Marcel
 

Bijlagen

  • test_maand_bedrag.xls
    31 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
met deze code misschien?
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Klm = ComboBox1.ListIndex
    If Klm < 0 Then
        ComboBox1.SetFocus
    Else
        With Sheets("Blad1")
            .Cells(Rows.Count, 5).Offset(0, Klm).End(xlUp).Offset(1, 0) = TextBox1.Value
            MsgBox "gegevens zijn toegevoegd"
            Unload Me
        End With
    End If
End Sub
 
Emil S.

Ja...werkt perfect...

Zal m nog bestuderen, maar ben er erg blij mee..

Toppie,

Dank je

Marcel
 
Er zit nog een adder in het gras, misschien kom je het tegen. ;-)
 
Emil S.

Er zijn 2 zaken welke ondervangen zouden kunnen worden.

1:

als er geen getallen in worden gevuld, dan worden die gegevens 1 op 1 overgenomen. Dit is te ondervangen door een limiet te stellen aan wat er ingeuldt mag worden.

2:

als ik een optelsom wil maken van het totaalbedrag wat in een maand is gepind, dan kan ik het niet in de kolom plaatsen waar de bedragen staan (wel er boven), anders gaat het fout met invullen. Dit kan ik ondervangen door op mijn matrix waar de som neergezet wordt de formules te plaatsen.

Wellicht zie ik nog wat over het hoofd....

groeten,

Marcel
 
Emil S.

Ja...dan wordt het gezien als tekst...met pinnen bij de automaat geen probleem, maar als ik de routine ook wil toepassen voor pinnen in de winkels dan wordt anders.. Ja...of gewoon de . (punt) gebruiken.

Misschien kan ik het zoeken in de notatie. Ik heb al even zitten worstelen maar wat ik tot nu toe er in gezet heb, lijkt de procedure overheen te lezen..Geeft ook geen fout melding...maargoed........stoeien nog even..

Bedankt voor de tip..

Marcel
 
Respect dat je het zelf wil uitvinden en zoals je scheef "gewoon de punt gebruiken" is de simpelste oplosing.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan