Pins van voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander24

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2007
Hallo helpmij.nl,

Ik heb gelezen dat de Ati Radeon HD3870 een 6 pin kabel nodig heeft, op de voeding die ik wil kopen staat: CONNECTORS - ATX12V 4-pin/8-pin betekent dit dat deze voeding dan alleen 4 en 8 pin kabels heeft? Of ook 5 en 6?

Alvast bedankt :thumb:

Deze bezit idd een 4 én 8 polige stekker, geen idee welke aansluitngen je voeding nog meer zal hebben, daarvoor zal je meer info (merk/type) moeten geven over de voeding die je op het oog hebt.

Ben je al in bezit van de radeon?
Anders denk ik dat er bij de kaart een speciaal kabeltje zal bijzitten om een aftakking te maken, omdat voedingen toch meestal universeel zijn.

Ben je al in bezit van de radeon?, Ik heb gelezen dat de Ati Radeon HD3870 een 6 pin kabel nodig heeft
Er zit standaard géén kabeltje bij om een zg aftakking te maken van je ongebruikte 5.25 spanningsstekkers

Laatst bewerkt:
Zeer bedankt voor de hulp. Ik was gelukkig nog niet in het bezit v/d radeon (las het heel toevallig anders had ik die voeding waarschijnlijk gekocht en had die radeon er niet op gekunt :eek: ) Marreh weet iemand dan mischien wel een goede voeding die 6 pin kabels heeft? 550 watt het liefst

Laatst bewerkt:
deze misschien? http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=TN6O30

als je op zoek gaat naar een voeding voor die 6 pins aansluiting, kijk dan naar de vermelding: PCIe aansluiting(en)

Ok bedankt, bij de beschrijving staat dat deze voeding op alle 'ATX" moederborden past. Ik heb Everest en daar staat Formaatfactor(Form Factor) BTX. Past die voeding dan ook op een BTX moederbord? Of bedoelen ze in de beschrijving iets heel anders?

alvast bedankt :thumb:

Goeie vraag, ik heb nog nooit een BTX bord/systeem in mn handen gehad, geen idee hoe dat zit met die aansluitingen ...

even in verdiepen ...

EDIT: even gekeken en gezocht, maar kan weinig verschil vinden tussen een BTX en ATX voeding, het formaat is eigenlijk gelijk aanelkaar, alleen weet ik nog steeds niet welke moederbordaansluiting BTX nu heeft ...

Deze voeding http://www.pc-eiland.nl/eiland/index.php?act=viewProd&productId=58&ccSID-dcb0ad4a4749903b9465f0f17ef1831c=622e893c4f197ba8b7544397b2b22b27 schijnt al ATX/BTX te zijn ...

Laatst bewerkt:
Goeie vraag, ik heb nog nooit een BTX bord/systeem in mn handen gehad, geen idee hoe dat zit met die aansluitingen ...

even in verdiepen ...

EDIT: even gekeken en gezocht, maar kan weinig verschil vinden tussen een BTX en ATX voeding, het formaat is eigenlijk gelijk aanelkaar, alleen weet ik nog steeds niet welke moederbordaansluiting BTX nu heeft ...

Deze voeding http://www.pc-eiland.nl/eiland/index.php?act=viewProd&productId=58&ccSID-dcb0ad4a4749903b9465f0f17ef1831c=622e893c4f197ba8b7544397b2b22b27 schijnt al ATX/BTX te zijn ...

Dus jij denkt dat een voeding die op alle ATX moederborden ook op (de meeste) BTX moederborden passen?

Oh, en ik heb even op wikipedia gekeken:
The BTX form factor is largely incompatible with the ATX form factor. The only area where this doesn't fully apply is in power supply support. ATX power supplies can be used with regular or full-sized BTX motherboards. Neither the power connectors nor the direction of airflow from the power supply fan has been changed

Dat betekent dus eigenlijk dat het niet uitmaakt voor voedingen of je ATX of BTX hebt?

Laatst bewerkt:
ATX power supplies can be used with regular or full-sized BTX motherboards. Neither the power connectors nor the direction of airflow from the power supply fan has been changed

Daar staat het in de regel, ze kunnen gebruikt worden met normale of Fullsize moederborden.Zowel de powerconnector alswel de richting van de luchtstroom van de voeding zijn niet veranderd....

Vetrouw je het nog niet helemaal, ga dan naar een goede computerboer en vraag die om advies en evt de leverantie van een voor jou geschikte voeding mét die 6 pins stekker voor je toekomstige videokaart.

Ik ga met whittey mee, als er inderdaad geen kabeltje bij de kaart zit zoals ik dacht, koop je best een voeding die alles heeft, ook al voor de waarborg van zowel voeding als de Radeon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan