pinter delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ferrarifreakmet

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
hallo ik ben zelf op google flink wat wijzer geworden over printer delen maar nu ik heb 1 printer EPSON CX 6600 1 router belkin wireless g router 2.4 ghz 802.11g ik heb ingesteld dat op de laptop van me broer dat hij kan interneten maar nu wil hij ook printen ik heb dus dat delen gedaan is allemaal gelukt maar nu geeft de laptop comminucatie fout en de soft ware is automatisch ge installeerd weg gebruiken allebij windows xp home edition plus alle updates dus ook SP2 wat kan ik hier aan doen me printer staat aan en de gewoone pc ook

Als hij een communicatiefout krijgt bij het printen, dan vermoed ik dat je de volledige software voor die printer bij hem hebt geïnstalleerd, en dus gaat de software er dan vanuit dat de printer ook echt aan die laptop hangt!

Alles betreffende die printer deïnstalleren is mijn advies, dan kiezen voor: Instellingen -> Printers & faxapparaten -> Printer toevoegen, en kiezen voor Netwerkprinter of een printer die met een andere computer is verbonden. Dan kiezen voor Printer zoeken etc. Dan zou het goed moeten komen, lijkt me.

Succes,

Tijs.

Ok, dan een paar stapjes:
Vanaf de delende computer (die van jou dus):
Start -> uitvoeren -> cmd.exe
hostname
net view \\[die hostname die je via het vorige commando gezien hebt]

Klik het venster dicht met het kruisje nadat je alles nuttige dingen hebt opgeschreven.

Voorbeeld (je computer heet FERRARI op het netwerk en je deelt de printer als EPSON)
Hostname commando levert dan op: FERRARI
Dan doe je dus als laatste commando: net view \\FERRARI
Dan zie je wat er gedeeld wordt. Kijk naar Sharenaam kolom (=linker kolom). Onder anderen EPSON zie je dan.

Schrijf die uitkomst van Hostname en Net View op en loop met de informatie naar de laptop van je broer.
Laat hem weer die Netwerkprinter toevoegen, alleen laat hem dan niet zoeken, maar invullen (zie bijlage): \\FERRARI\EPSON

Dan moet je toch verder geraken, anders klopt je netwerk niet.

Tijs.

Bijlagen

• ferrari_epson.JPG
    ferrari_epson.JPG
    37,7 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Ok, dan een paar stapjes:
Vanaf de delende computer (die van jou dus):
Start -> uitvoeren -> cmd.exe
hostname
net view \\[die hostname die je via het vorige commando gezien hebt]

Klik het venster dicht met het kruisje nadat je alles nuttige dingen hebt opgeschreven.

dit snap ik nie helemaal want ik zit bij dat zwarte scherm moet ik daar mijn pc naam invullen en dan ????

Ok, in dat zwarte scherm type je in:
hostname

en dan druk je enter. Je krijgt dan de naam je machine te zien, zoals die op het netwerk bekend is. Schrijf die naam op. Dan gebruik je die net gevonden naam bij het volgende commando:

net view \\hiervuljedandienaamin

Dan krijg je een lijst. Zie het voorbeeld van mijn eigen computer:

C:\Documents and Settings\tijs>hostname
TIJSPC

C:\Documents and Settings\tijs>net view \\TIJSPC
Gedeelde bronnen op \\TIJSPC

De computer van Tijs

Sharenaam Type Gebruikt als Opmerking
-------------------------------------------------------------------------------
CanonPIX Printer Canon PIXMA iP3000
SharedDocs Schijf

De opdracht is voltooid.

C:\Documents and Settings\tijs>

Mijn pc heet dus TIJSPC, en ik deel de printer CanonPix. Die informatie kan iemand die er verbinding mee maakt gebruiken. Die vult in bij het venster voor welke netwerkprinter hij gebruiken wil als naam:
\\TIJSPC\CanonPIX

Volg verder de instructies die ik je gegeven heb.

Snap je'm ongeveer nu?

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik krijg dit nie te zien ik krijg
accounts: computer: config : continue : file : group : help :
helpmsg : localgroup : name : pause : print : send : session :
share : start : statistics : stop : time : use : user : view]

dit geeft hij als ik dat in vul net view\\en dan pc naam

wat moet ik doen help help

Je heb de spatie tussen net view en \\jepcnaam vergeten.

Je moet spaties gebruiken: net < spatie > view < spatie > \\jepcnaam

Tijs

dat bericht heb ik gezien daar staat precies de naam van de printer die typ ik helemaal in en de pc naam hoe jij zij
geinstalleerd hij heeft de instal voor printer gedaan
als ik word op start en dan iets in typ en dan wil printen kies ik die printer en dan staat daar on der niet actief en hij blijft dan staat er bestand is 1.80kb is dan blijft hij steken op 1.00kb maar mij gewone pc daar kan ik zien dat een gast iets wil printen en dan staat er bezig met afdrukken
en het stuur programma is het zelfde want ik heb xp hij ook en intel processor
help help

Laatst bewerkt:
Je hebt dus gedaan wat ik je helemaal in het begin gezegd heb, en de printer bij de laptop uit het lijstje verwijderd? En ook de software ervoor?

Daarna vlgs. de methode die ik je gegeven heb de netwerkprinter opnieuw aangemaakt.

En nu geeft hij die meldingen waar je het over hebt.

Klopt dit? Meldt altijd eerst terug wat je precies met tips hebt gedaan!

Tijs.

Ok, hoe heb je de driver voor die netwerkprinter op de laptop geinstalleerd? Uit de lijst van Microsoft geselecteerd, of kwam de driver automatisch bij hem terecht vanaf jouw pc?

Tijs.

Ok, ik neem dus aan dat je:
eerst alle zaken m.b.t. die printer verwijderd hebt zoals aangegeven
toen weer een netwerkprinter hebt toegevoegd, waarbij je geen driversoftware nodig had, want die werd automatisch geinstalleerd.

Makkelijkste wat je kunt doen is bij jezelf weer diezelfde printer als netwerkprinter installeren. Dan printen gaan naar die printer, en kijken wat er gebeurt. Dan kun je alles op je eigen machine bijstellen (papiergrootte, wachtrij-methode etc.) totdat dat werkt. Dan diezelfde instellingen op de laptop gebruiken.

Tijs.

ik snap je nie helemaal

Kijk behalve als lokale printer kun je een gedeelde printer ook op je eigen pc als netwerkprinter aanspreken. Als je dus, net als op de laptop van je broer, je eigen printer als netwerkprinter toevoegt kun je lekker testen op je eigen pc totdat het werkt, en dan dezelfde instellingen op de laptop gaan doen.

Tijs.

Je vertelde eerder dat, na mijn instructies, je wel iets van communicatie hebt gezien tussen de laptop en de desktop, maar het loopt mis bij het overgeven van de afdruktaak vanuit Word.

Zorg ervoor dat je het op je eigen pc allemaal uittest (dus afdrukken via de netwerkprinter), en als je daar wat specifieks mee leert, gebruik dat dan bij de printerinrichting van de laptop.

Ik kan vanhieruit namelijk onmogelijk gaan achterhalen wat er met die afdruktaken allemaal misloopt.

Enige tip die ik nog voor je heb, om te doen op je eigen computer, via start -> uitvoeren:
net stop spooler
en daarna:
net start spooler

en dan nog eens te proberen te printen vanaf de laptop.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan