Pioneer dvd107 brandt wel +rw maar geen +r

Status
Niet open voor verdere reacties.

uweslankheid

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2002
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.
Mijn Pioneer 107 dvd brander brandt geen Philips dvd +r. Foutmelding luidt; Invalid field in command - Could not perform end of disc at once.

Is het normaal dat hier problemen mee zijn? Ik heb nu 3 dvd's van Philips verpest en vind dit toch zonde. Op +rw discs van Memorex lukt het branden allemaal prima.
Moet ik nu een ander merk +r gaan gebruiken (heb een Emtec liggen)? Ik ben eigenlijk bang dat deze weer mislukt. Of moet ik iets in mn instellingen wijzigen? De firmware heb ik al geupdate.
Ik gebruik Nero om te branden.

Wie heeft een tip?

Mvg Jerome

Laatst bewerkt:
Ik zou er nog een dvd aan wagen.

Dan weet je of het aan de dvd ligt of aan de brander

Zou het kunnen zijn dat Pioneer niet compatible is met Philips dvd schijfjes??
Voor zo'n gerenommeerd merk zou dat toch heel vreemd zijn.
Maar goed ik waag er nog een Emtec schijfje aan!!

Philips dvd's behoren tot de beste !!!!

De brandpogingen die je hebt gedaan komen deze allemaal van de zelfde image of van verschillende ??

groetjes speedtouch

Ik heb de nieuwste Nero 6.3.16 en de laatste firmware (13) erop gezet en nu werkt het allemaal!

Bedankt!

Ik weet niet wat je voor nero je gebruikt heb, want in nero 6.0 zat een bug.

Nieuws > Software >

Pijnlijke bug in Nero 6
Uw harde schijf is niet veilig! Nieuws van zelfde datum:
Sinds vorig weekend kan de officiële versie van Nero 6 bij Ahead Software gedownload worden. Nummertje 6 is de nieuwste versie van dit populaire en veel gebruikte programma voor het branden van CD's. Al snel echter is gebleken dat dit programma een pijnlijke bug bevat dat in bepaalde gevallen zelfs uw harde schijf kan wissen zonder dat u daar iets tegen kunt doen.

De bug is terug te vinden in het programmaonderdeel "Nero Recode". Met "Nero Recorde" kan, net zoals met DVD Shrink en Clone DVD, de inhoud van een originele DVD dusdanig worden gecomprimeerd dat deze DVD op een gebrande DVD past. "Nero Recode" gaat echter de mist in bij het afhandelen van tijdelijke bestanden en doelmappen. Standaard worden deze geplaatst in de map Locale Instellingen voor de actuele gebruiker.

Gaat de gebruiker een nieuwe DVD bewerken en de mappen voor tijdelijke bestanden en doel bevatten al bestanden, dan wordt de gebruiker daar op gewezen. De gebruiker krijgt dan de kans om een nieuwe map voor de tijdelijke bestanden en doel aan te wijzen. Is dit gebeurt en wordt dan een nieuwe decodering gestart, dan krijgt de gebruiker weer de melding dat er al bestanden in de desbetreffende mappen staan. Kiest de gebruiker er dan voor om die bestanden te verwijderen, dan worden niet alleen de mappen voor tijdelijke bestanden en doel leeggemaakt, maar de hele root van de harde schijf waar die mappen aangemaakt zijn.

De makers van Nero zijn op de hoogte van de bug en werken momenteel hard om zo snel mogelijk een nieuwe versie, zonder de pijnlijke bug, aan te kunnen bieden.

Relevante Linx
• Ahead Software

Chello blokkeert e-mailadressen (2)
Open Group gaat voor Open-Source
Microsoft Digital Image Suite 9
> Pijnlijke bug in Nero 6
Megabit-festival een succes
Tapwave komt met alternatief voor Gameboy

[ Uw mening toevoegen ] (opent in nieuw venster)

Reacties (5)
Pisoft Service 6 augustus 2003 - 22:29
On NERO site

The problem in Recode Beta V.0.90 is fixed in the new version.

Please download the last version of Nero 6.

» Download actual Nero 6 demo version here

Information for using Nero Recode V.0.90:

All data contained in the designated temp folder for Nero Recode will be compeletly erased before every new recoding operation.

Per default, the local TEMP folder is designated as the temporary storage directory for Nero Recode files.

Please ensure that the TEMP folder does NOT contain important data!
Before erasing the folder content, a warning appears which points out that all files will be deleted! This could result in serious data losses!
Especially in case that you choose drive "C:\" as target or TEMP directory for Nero Recode, all data on drive "C:\" will be erased after you confirmed the warning!

©2003 Ahead Software. All rights reserved.
Comments: webmaster@nero.com

--------------------------------------------------------------------------------
Ferry 4 augustus 2003 - 10:36
Er is inderdaad nieuwe versie beschikbaar 6.0.0.11, maar er wordt helemaal niets verteld of die pijnlijk bug die in versie 6.0.0.9 zat [zie bericht hierboven] of deze eruit is? Misschien dat er eerst getest moet worden? Dit zou kunnen...

--------------------------------------------------------------------------------
Tiemen 3 augustus 2003 - 12:37
Er is al de 60011 versie dus er zal wel aan gewerkt zijn deze is van gisteren te downloaden.

Afz,

Tiemen

Jorick 2 augustus 2003 - 19:37
Ik neem aan dat je die bug niet zelf kan verwijderen. Zoals je misschien wel hebt gelezen wordt er door Ahead druk gewerkt om de bug eruit te halen. Ik neem aan dat je dan een nieuwe versie kan downloaden zonder bug.

Als je al Nero 6 hebt geïnstalleerd, dan zou ik hem snel verwijderen en wachten totdat de nieuwe officiele versie van Nero 6 beschikbaar wordt gesteld.

Met vriendelijke groet,

Jorick

Rick Regeling 1 augustus 2003 - 23:06
Hoe kun je die bug dan verwijderen.. wat voor file of prog van ahead zorgt daarvoor ...

thx

Meer nieuws >>

Niets van deze site mag zonder uitdrukkelijke toestemming van Breekpunt worden overgenomen.
© 1999 - 2004 Stichting Breekpunt - Alle rechten voorbehouden
Wat is dit ?!?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan