piraat versie van windows vista terwijl het niet zo is.

• Onderwerp starter Onderwerp starter RipD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RipD

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2008
hallo

ik zit met een klein probleempje. ik heb een paar weken geleden vista ultimate geïnstalleerd op mijn laptop en nu komt er altijd te staan dat ik Windows moet valideren en da'k een andere key moet kopen...

de vista die ik gebruik is een vista ultimate CD die mijn zus op school heeft gekocht (legitiem). ondertussen werk ik al een week zo met deze melding maar ik denk dat da niet meer lang gaat duren.

de reden zou kunnen zijn dat deze versie op mijn zusje haar laptop staat en op mijn laptop, ondertussen is zowel mijn harde schijf als die van mijn zusje gecrasht geweest en is vista ultimate al 2x opnieuw geïnstalleerd geweest. dus zou windows misschien denken dat die al 4x geinstalleerd zou zijn.

wat kan ik doen zodat ik terug een legale windows heb om mee te werken?

alvast bedankt voor de hulp.

Je mag met je licentie Windows maar op 1 systeem installeren. Gezien je al aangeeft het op 2 systemen te installeren, ga je al de mist in.

Afhankelijk van de voorwaarden die golden toen je zus die versie kocht kan het zijn dat alleen de versie op de pc van je zus er legaal opstaat.

Nu schrijf je dat ook je zus Vista opnieuw geïnstalleerd heeft. Als zij géén probleem heeft gehad met valideren/activeren en jij nu wel, dan zal het wel zo zijn dat die Vista versie maar op 1 pc tegelijk geïnstalleerd mag zijn.

Overigens zorgt herinstallatie op dezelfde hardware niet voor het vervallen van een licentie. Er zou in dergelijke gevallen geen probleem mogen zijn met valideren/activeren, vooropgesteld dat gehouden wordt aan het aantal gelijktijdige installaties uit de voorwaarden. Je verhaal over 4x geïnstalleerd is hier dus niet van toepassing.

Als de voorwaarden inderdaad zeggen dat Vista maar op 1 computer geïnstalleerd mag worden (die van je zus), dan zul jij een betaalde oplossing moeten gaan zoeken via een handelaar als je Vista op je pc wilt hebben. Op dit forum is het namelijk niet toegestaan om te vragen naar cracks, serienummers etc. om piratenversies tóch werkend te krijgen.

Tijs.

ok ik ga het dan eens proberen met de recovery CD van de laptop zelf als'k thuis ben. deze kreeg een foutmelding toen ik windows op mijn geformateerde HD wou zetten daarom had ik die van mn zusje gebruikt.

bedankt voor de snelle replies!

en geen nood dnties ik ben niet voor piraat versies desnoods gebruik ik een versie van linux (welke is de meest gebruiksvriendelijk?) of wacht ik op chromeOS

ok ik ga het dan eens proberen met de recovery CD van de laptop zelf als'k thuis ben. deze kreeg een foutmelding toen ik windows op mijn geformateerde HD wou zetten daarom had ik die van mn zusje gebruikt.

bedankt voor de snelle replies!

en geen nood dnties ik ben niet voor piraat versies desnoods gebruik ik een versie van linux (welke is de meest gebruiksvriendelijk?) of wacht ik op chromeOS

Ubuntu is prima. Ik schreef expres overigens in mijn verhaal over cracks etc. :
[...]betaalde oplossing moeten gaan zoeken via een handelaar als je Vista op je pc wilt hebben.
Dus als je een gratis besturingssysteem installeert is dat natuurlijk prima.

Even over die problemen met de recovery-cd: Er zijn een paar redenen die ik ken die een recovery in de weg kunnen staan. Beoordeel zelf of 1 of meerdere ervan bij jou van toepassing zijn:
1. Het vergroten, verkleinen of verwijderen van normale en recoverypartities op de harde schijf.
2. Het omzetten van FAT32 partities naar NTFS partitie op de harde schijf.
3. Het inzetten van een recovery-cd / recovery-DVD die niet geleverd is bij precies jouw pc/laptop.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan