Wie kan mij helpen!
Ik ben een opdracht aan het maken waarin ik een piramide moet maken:
schrijf een programma dat de gebruiker vraagt een integer op te geven van 1 tot 15. Het programma geeft een piramide weer, zoals ik hieronder heb staan.
Dit in de vorm van een geneste for-lus.
Als ik achterin kijk in het antwoord en die code goed lees snap ik die wel een beetje maar ik zou er zelf niet zomaar opkomen om de opdracht op die manier te doen, laat staan er zelf achter te komen. maar toch ben ik zo eigenwijs om er zelf achter te willen komen met wat hulp die niet rechtstreeks een code hoeft te zijn.
De opdracht moet er uiteindelijke zo uitzien(aan de hand van het aantal ingevoerde regels):
1
2 1 2
3 2 1 2 3
4 3 2 1 2 3 4
alleen dan wel dat de cijfers recht boven elkaar zitten.
Tot nu toe heb ik dit:

Heeft er iemand een idee hoe ik verder moet?
Of kan iemand mij vertellen hoe je begint aan zo'n opdracht, met de opbouw en welke manier je wanneer kunt gebruiken?
Misschien handige tips voor in de toekomst?
Ik zie er nog niet echt een logica in denk ik...
Alvast bedankt.
Maikel
Ik ben een opdracht aan het maken waarin ik een piramide moet maken:
schrijf een programma dat de gebruiker vraagt een integer op te geven van 1 tot 15. Het programma geeft een piramide weer, zoals ik hieronder heb staan.
Dit in de vorm van een geneste for-lus.
Als ik achterin kijk in het antwoord en die code goed lees snap ik die wel een beetje maar ik zou er zelf niet zomaar opkomen om de opdracht op die manier te doen, laat staan er zelf achter te komen. maar toch ben ik zo eigenwijs om er zelf achter te willen komen met wat hulp die niet rechtstreeks een code hoeft te zijn.
De opdracht moet er uiteindelijke zo uitzien(aan de hand van het aantal ingevoerde regels):
1
2 1 2
3 2 1 2 3
4 3 2 1 2 3 4
alleen dan wel dat de cijfers recht boven elkaar zitten.
Tot nu toe heb ik dit:

Heeft er iemand een idee hoe ik verder moet?
Of kan iemand mij vertellen hoe je begint aan zo'n opdracht, met de opbouw en welke manier je wanneer kunt gebruiken?
Misschien handige tips voor in de toekomst?
Ik zie er nog niet echt een logica in denk ik...
Alvast bedankt.
Maikel