Pirate Search

Status
Niet open voor verdere reacties.

THWIT

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2009
Hallo!

Wie wil voor mij mijn nieuwe programmaatje "Pirate Search" testen. Ja het is weer zo'n programma voor eigen gebruik waarvan ik dan denk "Ach misschien willen anderen het ook eens testen..."
Het is heel simpel, je voert je zoekopdracht in en hij zoekt voor je op bijv. The Pirate Bay of Online FTD.

Het programma is nog heel erg in testfase, dus alle ideeën zijn welkom! :D

Screenshots:
Knipsel.JPG
Knipsel2.JPG

Virustotal:
Klik

Stand-Alone:
Klik

Laatst bewerkt door een moderator:
Niet slecht! Misschien zou je die zoek opdracht uit kunnen voeren in je "eigen webbrowsertje". Dat lijkt me eerlijk gezegd een stuk handiger dan dit. Nu wordt je na één zoekopdracht al moe van het switchen tussen Pirate Search en je browser, dan heeft jou programmaatje niet veel nut...

mr32 :cool:

Nou, ik ga alleen niet een eigen browser erbij maken...
Het was meer voor als ik bijv. een bepaalde film zoek, dat ik dan makkelijk meerdere site's kan opstarten met die zoekopdracht..

Dat bedoelde ik niet ;). Jij hebt dit gemaakt met Visual Studio of niet?
Dan kun je er in principe gewoon het webbrowser element invoegen, en die gewoon gebruiken als simpele browser. Dat ding hoef je niet helemaal zelf te programmeren...

Snap ik, maar als ik gewoon FireFox gebruik gaat hij als ik een torrent aanklik meteen bittorrent openen, dat doet een simpele browser toch niet meteen?

Daar heb je een punt, dat zal die inderdaad niet doen nee....

Jammer dat er geen rekening gehouden wordt met de OSX en Linux gebruikers.
Ik kan hem dus niet testen en dat vind ik dus een minpunt van de applicatie.

Kan je hem niet direct als bestand naar helpmij.nl uploaden? Dan hoeven we niet te wachten :D

Het is leuk gemaakt maar ik zie er echt niet het nut van in. Als ik nu naar TPB of naar online ftd ga, dan ben ik denk ik sneller, dan dat ik eerst jou programma start. In dat geval maak je er inderdaad een webbrowser bij, die kan handelen met .torrent bestanden...
Paar tips voor als je dit programma hebt gemaakt in Visual Basic.

1. Stel de knop "Zoek" als "acceptbutton". Daardoor hoef je niet apart op de knop zoek te klikken. (Zie nu dat je bij The Pirate Bay dat al wel hebt, maar als je dan op in het zoekvak klikt (wat bij Online ftd niet nodig is) dan moet je daarna alsnog op zoek klikken... Niet echt handig dus)
2. Maak een keuze lijstje (ben de engelse naam in VB ff kwijt:P), in plaats van deze "niet erg professioneel ogende" afbeeldingen. Je kan bijvoorbeeld dit gebruiken: (Hier zo'n keuze lijstje bedoel ik: [smallimg]http://1.bp.blogspot.com/_-c-E-5aJ9ac/S6npvcnEBKI/AAAAAAAAAaM/1unFyk9nCJc/s1600/figure3.3.jpg[/smallimg]
Code:
If keuzelijstje1 = "The Pirate Bay" then
(hier de code die je gebruikt om de webbrowser te openen, en naar de site te navigeren)
end if

If keuzelijstje1 = "Online FTD" then
(hier de code die jij gebruikt om de webbrowser te openen, en naar de site te navigeren)
end if

3. Kies een andere achtergrond :D

Succes:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik koop geen Apple producten om er vervolgens Wine op te zetten en op die manier Windows applicaties te moeten draaien omdat ontwikkelaars alleen de applicaties maken voor Windows...

Als ik een site maak, zeg ik toch ook niet: "Koop maar een Mac want daar draait hij wel goed op!"

Kan je hem niet direct als bestand naar helpmij.nl uploaden? Dan hoeven we niet te wachten :D

Neehh... moest ik er eerst weer rar van maken...

En het "Nut" van dit programmaatje is dat als je even op meerdere site's wilt zoeken, dat je dan alleen even dit programmaatje hoeft te starten...

En die andere achtergrond... Tsja... Wou even snel iets neerzetten, zou een andere daar nog eens naar kijken:D

Je kan ook Windows gaan gebruiken dan kan je dat wel. Iedereen is vrij om te maken wat hij of zij wil. Je bent niet verplicht om te reageren en al helemaal niet wanneer het niet van toepassing is voor jou en dat is in dit geval zo. Kortom, je kan je reactie dat het niet voor jou besturingssysteem geschikt achterwege laten.

Als ik een site maak, zeg ik toch ook niet: "Koop maar een Mac want daar draait hij wel goed op!"
Inderdaad. Helaas ben jij die mening wel toegedaan, want je zegt wel dat hij het ook moeten voor de door jouw gebruikte besturingssysteem.

Je hebt dit bij een eerder programma ook al eens genoemd, maar ik denk niet dat het eerlijk argument is. Bekijk het vanuit het perspectief van de programmeur: om een applicatie werkelijk cross-platform te maken, daar kan nogal wat werk in gaan zitten (vooral wanneer het vanaf het begin al in een platformspecifieke taal is geschreven, bijvoorbeeld Visual Basic), en ik kan me goed voorstellen dat het publiek te klein is om daar veel tijd in te gaan steken.

En andersom komt natuurlijk ook veel voor! Er zijn bijvoorbeeld genoeg iOS apps die ik graag op m'n Windows laptop zou willen hebben, maarja... die zijn voor iOS geprogrammeerd, niet voor Windows.

Gezien de rechters op deze wereld een uitspraak hebben gedaan over Pirate Bay zijn we genoodzaakt deze te sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan