Hey mensen,
Ik ben op zoek naar een macro, hieronder zal ik even kort uitleggen hoe het moet werken.
Ik heb kassabonnen (blad), die een checkbox hebben. Als die checkbox aangevinkt is moet er wat data (cellen) uit die kassabon naar verschillende kolommen in de kasstaat worden gekopieerd. (dus bijvoorbeeld totaal bij kolom F, datum bij kolom G etc..)
Dus: checkbox aangevinkt?, dan data uit bepaalde cellen naar bepaalde kolommen in excel. De data moet zo hoog mogelijk in een bepaalde kolom komen te staan, maar de actie moet natuurlijk niet worden uitgevoerd als er al data in die kolom staat.
Zo kan er dus gewerkt worden met meerdere kassabonnen, waar van je de betaling willekeurig kan aanvinken.
Als de checkbox niet is aangevinkt, word de data naar andere kolommen verplaatst (zelfde code dus).
Ik kan zelf onderhand aardig wat met macro's, dus ik heb denk ik maar een paar regels code nodig
.
Bij voorbaat dank!
Ik ben op zoek naar een macro, hieronder zal ik even kort uitleggen hoe het moet werken.
Ik heb kassabonnen (blad), die een checkbox hebben. Als die checkbox aangevinkt is moet er wat data (cellen) uit die kassabon naar verschillende kolommen in de kasstaat worden gekopieerd. (dus bijvoorbeeld totaal bij kolom F, datum bij kolom G etc..)
Dus: checkbox aangevinkt?, dan data uit bepaalde cellen naar bepaalde kolommen in excel. De data moet zo hoog mogelijk in een bepaalde kolom komen te staan, maar de actie moet natuurlijk niet worden uitgevoerd als er al data in die kolom staat.
Zo kan er dus gewerkt worden met meerdere kassabonnen, waar van je de betaling willekeurig kan aanvinken.
Als de checkbox niet is aangevinkt, word de data naar andere kolommen verplaatst (zelfde code dus).
Ik kan zelf onderhand aardig wat met macro's, dus ik heb denk ik maar een paar regels code nodig

Bij voorbaat dank!
Laatst bewerkt: