• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pivot aan de hand van de Multi consolidatie wizard

Status
Niet open voor verdere reacties.

vacances2000

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2013
Beste
In plaats van een Macro uit te laten voeren dacht ik aan een Multiconsolidatie pivot.

Ik heb ongeveer 30 tabs (in het voorbeeld bestand wat minder)van verschillende bedrijven. Op de Y komen de week nrs, op de X komen de taken.

Voorbeeld bestand: Bekijk bijlage helpmij.xlsx

Een paar vragen die ik niet opgelost kon krijgen bij het uitproberen:
1. Week nrs komen niet in juiste volgorde 1, 10 11, 2, 20 etc... is dit normaal? sorteren lukt niet.

Net als bij een gewone pivot tabel van een individuele tabel, zou het handig zijn als het volgende eveneens zou lukken:
2.In de data sheet van elk bedrijf staan (kolom C t/m K) verschillende gegevens die ik eigenlijk ook wil meenemen maar de waardes van de totalen falsifiëren (zie rood gevulde vakken o.a. kolom BL). Hoe een oplossing hieraan te brengen?

3. de extra gegevens van A t/m K als filter dan wel als extra label (rij / kolom) kunnen gebruiken.

ik hoor het graag.

Jonathan

Jonathan,

Vraag1, Je hebt week nummers aangegeven met een W er in. Gevolg is dat Excel de weeknummers als tekst ziet. En bij sorteren
van tekst staat de W19 voor de W2. Een oplossing kan zijn om de weeknummer gewoon als nummer aan te geven dus
1,2,3,...... eventueel kun je met de opmaak hier wel een W voor zetten maar in de draaitabel zal dit altijd een cijfer blijven.

Vraag2, Je hebt als Waarden opgegeven Sum of Value, of te wel tel alle gegevens op. Dit kan niet omdat de gegevens die je
wil tonen teksten zijn "Varialbel", "Jaarlijks", "Maandelijks", "Paul", "Jonathan" etc. Deze kunnen niet gesommeerd worden dus
kun je deze ook nooit opnemen.

Vraag3, Binnen een Multiconsolidatie pivot is de keuze van labels erg gering. Eigenlijk gebruik je alleen de pagina's als Rapportfilter
en rijlabel en de kolommen als kolommen in de draaitabel. Het is niet mogelijk om de overige kolommen als filter of extra label te
gebruiken.

De enigste mogelijkheid die je hebt om dit te doen is door alle gegevens van de verschillende tabbladen onder elkaar te plakken en
daar een enkelvoudige pivottabel van te maken hierdoor krijg je veel meer mogelijkheden.
Voor het samenvoegen van de data zou je eventueel een macro kunnen maken.

Veel Succes.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan