pivot charts via Access naar Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
In Access 2013 is de module grafieken eruit gehaald. Hoe kan ik in VBA (vanuit Access) gegevens in een Excel inlezen en automatisch als grafiek presenteren? De gegevens in automatisch in een Excel omzetten en deze openen lukt me, maar welke code gebruik ik om in Excel automatisch een grafiek te presenteren. Kan ik in Excel een voorbeeldbestand aanmaken waarin ik telkens de nieuwe Access-gegevens inlees en dan via "Vernieuwen" bij "Hulpmiddelen voor Draaitabellen" deze grafiek vernieuw?:confused:

Waarom zo moeilijk? Koppel je query of tabel aan een Excel werkblad, en regel alles verder in Excel. Ben je in één keer klaar.

Sorry, mijn onkunde, maar hoe koppel ik mijn tabel aan een Excel-blad?

Da's in de nieuwe versies heel makkelijk: via <Gegevens>, <van Access> in de groep <Externe gegevens ophalen>. Kun je een tabel of query kiezen.

ik kan via een macro (maar vba is even goed) een tabel exporteren naar excel en excel openen. Wat ik verder wil doen is deze tabel via vba (in excel) presenteren als een pivot chart. Is dat mogelijk. Moet ik dat doen via een reeds aangemaakt excelfile (pivot chart)?

Een advies: niet aan beginnen. Doe het in Excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan