• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pivot grafiek tabel..

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryvanbeek

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Berichten
84
Beste helpmij,

Ik heb een vraag/probleem waar ik niet uit kom. Op mijn werk zijn we bezig een nieuwe verpakkingsafdeling op te bouwen. Hiervan komt per machine documentatie binnen die we controleren op inhoud. Onze bevindingen hebben we in een lijst verwerkt, en van deze lijst zou ik eigenlijk een soort draai grafiek maken. Dus dat je bovenin een Check kiest een dat je in een taartpunt grafiek De verhouding ziet tussen YES, NO, N.A., en blanco. Ik weet dat het kan, maar ik krijg het niet voorelkaar. Kan iemand me helpen.
Ik gebruik microsoft 2010. Bijgevoegd het bestandje waarin ik werk (waarbij ik voor de gevoeligheid de machine's heb vervangen voor machine 1 t/m 70 en de testen heb vervangen door check 1 t/m 31

Bekijk bijlage helpmij1.xlsx

Kan iemand mij hier verder mee helpen.

Groetjes Henry van Beek
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Henry,

Het probleem bij deze data is dat het niet geschikt is om goed weer te geven in een draaitabel.
De data zou gestructureerd moeten zijn als een database terwijl het hier om een tabel met zowel op de x en y as al waarden gaat.

Je zou dus een database moeten maken met de koppen:

Machinenaam - Check - Akkoord
Machine 1 - Check 1 - Yes
Machine 2 - Check 1 - No

enz. enz. Hiermee kun je dan goede draaitabellen en grafieken maken.

Ik heb het nog even geprobeerd maar er gaat teveel tijd in zitten om al die data te structureren in het voorbeeld.
 
Bekijk bijlage Kopie van helpmij1-1.xlsx

toch nog wat doorgewerkt eraan, ik heb één tabblad een lijst gemaakt van je gegevens m.b.v. en index en vergelijken...... deze formule kun je doortrekken voor alle machines,

Daarna heb ik een draaitabel toegevoegd.

Je moet wel nog even checken of alle gegevens die gevonden worden kloppen, dat heb ik niet gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan