• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pivot (sub)totaal berekenen in een berekend veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

gpleiter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Beste forumleden,

Ik heb een Excelsheet gemaakt op basis van 7 variabelen, te weten WorkPackage, Deliverable, Name, Budget, Actuals, ETC en EAC. Niet zo spannend allemaal...

Op basis van deze valiabelen kan ik iemand voor een taak, binnen een bepaald project (WorkPackage) reserveren. Voor deze allocatie wordt een bepaald budget gereserveerd. Wanneer een aan een taak toegewezen persoon uren maakt, maakt hij actuals. Tevens wordt de ETC ingevuld en kan de EAC worden uitgerekend. Door de EAC te delen door de gemaakte actuals kan de voortgang (in procenten) worden bepaald.

Om in 1 keer voor alle resources per workpackage de voortgang te zien, heb ik een Pivot gemaakt. In deze Pivot worden genoemde zaken perfect weergegeven en krijg ik de resultaten per WorkPackage, per Name netjes te zien. De voortgangstabel is echter een berekend veld (wat ik net al aangaf EAC / Actuals). Ook hiervan worden de waarden goed weergegeven.

Echter in de Som van mijn WorkPackage laat Excel bij de voortgang een leeg veld zien. Het eindtotaal van alle WorkPackages opgeteld wordt overigens wel weer netjes ingevuld.

Mijn vraag: "Hoe krijg ik waarden in deze (sub)totalen van dit berekende veld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan