Pixel ruis

• Onderwerp starter Onderwerp starter ansy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ansy

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo,

Ik zit met een probleem.
Sinds vandaag heb ik een andere monitor, de HP 1730.
Als ik deze opstart dan verschijnt er vage gekleurde pixelruis. Bijvoorbeeld onderaan bij de startbalk een trillende roodgekleurde sneeuw. Het is erg irritant computeren.
Ik, als leek, weet het niet goed te omschrijven en waarschijnlijk staat dit probleem wel ergens op deze forum, maar ik kan het niet vinden en misschien heeft het wel een benaming die ik niet ken.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een duidelijke uitleg van het probleen\m kan geven.
(videokaart: Radeon 9600 TX (sec) Family)

Alvast vriendlijk bedankt,
Ansy

Deïnstalleer eerst alle software en drivers van de videokaart. Herstart nu je pc.
Download de juiste driver van de Ati site, en installeer deze. Installeer ook de driver voor je monitor. (meestal staat de monitor in apparaatbeheer als standaard scherm geïnstalleerd).

Is je scherm aangesloten middels een DVI of analoge kabel?

Wanneer je de rode gloed ook zite bij twee letters die dicht bij elkaar staan, zoals lllllllll, en je zie hier ook de rode gloed, gebruik dan cleartype als lettertype.
Werkt dit nog niet kan je cleartype van powertoys installeren. Dit werkt perfect.

Hoi,

Sorry ik ben de laatste orginele computer leek!
Waar kan ik het deinstaleren??
Welke driver moet ik dan instaleren (driver en monitor)?
Wat is DVI/analoge kabel?

Ik kan begrijpen dat je afhaak met al deze, voor jou simpele handelingen, maar ik zou het zeer op prijs stellen als je deze vragen wilt beantwoorden.

Alvast vriendelijk bedankt,
Ansy

Om te beginnen, de kabel die van je monitor naar je pc loopt, welke kleur hebben de aansluitingen? Blauw of creme/grijs?

Oke. Dan heb je in ieder geval de digitale kabel gebruikt.

Klik nu rechts op "Deze Computer" en kies voor eigenschappen.
Ga nu naar tabblad hardware, en dan apparaatbeheer.

Nu opent een nieuw venster. Klik nu op het plusje voor beeldschermen. Hoe staat je scherm omschreven?

Radeon 9600 TX Family (microsoft corp.)
Radeon 9600 TX SEC Family (microsoft corp.)

Je hebt nu gekeken bij Beeldschermadapters. Dat is je videokaart.
Je moet kijken onder beeldschermen.:)

Sorry..
Dan denk ik dat je monitor bedoel (hoop ik)
Plug and play-monitor

Ik heb de driver geinstaleerd en de computer opnieuw opgestart, maar het probleem is er nog steeds??
Monitordriver: HP L1730 flat panel monitor

Staat er nu in apparaatbeheer wel de juiste monitor weergegeven?

Nu je dan toch weer in apparaatbeheer bent, deïnstalleer de driver voor je videokaart.
Open het plusje voor "Beeldschermadapters" en klik er rechts op je videokaart. Kies nu voor installatie ongedaan maken.(bij beide)

Download nu de driver van de Ati site, en installeer deze. Herstart hierna je pc.

Ati driver>> https://a248.e.akamai.net/f/674/9206/0/www2.ati.com/gamesite/8-7_xp32_dd_65993.exe

Link werkt niet. Via de volgende link display driver downloaden: http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx?p=xp/radeonx-xp

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb alles gedaan. Er is een duidelijk verbetering, maar het is nog niet helemaal weg.
Valt dit nog te verbeteren?

Is de "pixelruis"alleen onder in de hoek, of zie je het over je hele scherm?
Zie je de ruis ook op lege gedeeltes op je scherm, of alleen daar waar letters staan?

Als ik het contrast van het beeldscherm op 0 zet dan is het bijna weg.
Het kijk alleen niet zo prettig.

Niet het gehele scherm, maar wel grotendeels. Ook waar geen letters staan

De kabel die je gebruikt, is die nieuw? Zo nee, heb je nog een oude analoge kabel liggen om te proberen?

Is het scherm nieuw?

Staat er iets magnetisch in de buurt van het scherm? (luidsprekers, adapter erachter in het stopcontact, telefoon enz.)

Het zijn geen nieuwe kabels.
Het scherm is ook niet nieuw. Gekocht van collega, die hem wel thuis heeft getest.
Adapter weggehaald (Hub 4 port USB)
Luidspreaker staan uit, maar staan wel dicht bij monitor.
Ik weet niet of het invloed heeft dat mijn oude lompe monitor ernaast staat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan