pixelprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pluisebol

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 aug 2004
Hallo,

Ik heb een probleem met het beeldscherm(CRT), het lijkt alsof hij niet goed "ververst" want na een tijdje verschijnen er vooral groene pixels. Ik heb de vernieuwingsfrequentie al op verschillende hoogtes gezet maar dit lijkt niet te helpen. Bij bijvoorbeeld teksten op een webpagina komt er een groen pixelachtige rand omheen, maar na het markeren van de tekst is het even weg en komt het langzaam weer terug.
Ik heb al gekeken op internet maar kan er niets over vinden.
Herkent iemand dit probleem en weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Heb een screenshotje bijgevoegd van hoe het er uit ziet nadat het beeld een tijd heeft stilgestaan.

Bijlagen

• groene-pixels.jpg
    groene-pixels.jpg
    31,2 KB · Weergaven: 68
Je kunt eens proberen de degauss (demagnetiseren) optie van je monitor te gebruiken. (Met behulp van de knopjes op de monitor in het menu dat verschijnt naar degauss zoeken)

Hoe oud is die monitor? Lijkt me nl. op hetzelfde probleem als bij sommige oudere tv's.

Groen en rood zijn nl. veel van de voorkomende kleurproblemen daarbij. Vaak was de oorzaak dan ouderdom of dat de TV/Monitor op een nogal ruwe manier is verplaatst.

Groetjes Fred

Hey,

Ik heb de degauss knop geprobeerd maar dat heeft helaas niet gehoplen.

De monitor is 1,5 jaar oud en heeft altijd op dezelfde plek gestaan dus, er is wat dat betreft ook niet ruw mee omgegaan.

In ieder geval bedankt voor de reacties, maar het is nog steeds niet opgelost.
Misschien dan toch maar terug naar de winkel...

Groetjes Janneke

Hallo

Indien dit een monitorprobleem was , dan zou je deze fout niet kunnen reproduceren , "screenshot " van maken .

Vermits je er desondanks wel een "screenshot" van kunt maken ....

Yep ... de videokaart .

Of de koeling van deze , indien er een ventilator op de chipset is gemonteerd.

Indien deze echt bye ...bye ... is , dan is er nog een mogelijke optie , de onboard uitschakelen in de b.i.o.s. , en een nieuwe "inpluggen" en ..installeren via de meegeleverde software.

Vermoed echter dat het net zo ver komt , en dat er een of andere ventilator in de betrokken p.c. niet meer korrekt werkt...

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan