• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

pixels-> cm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henrike91

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2009
Hallo,
ik ben niet echt een excel gebruiker, maar ik heb het nu nodig voor het een en ander.
ik moet alleen de kolommen veranderen van grootte. nu heb ik gezocht en vond een tabelletje met een aantal gegevens. deze heb ik doorgerekend, maar dan komt het niet uit. daarom zou ik graag willen weten hoe ik weet hoeveel pixels één cm is.
ik moet namelijk weten hoeveel pixels 7 cm en 3,8 cm zijn. hiermee kan ik dan wel weer verder.

alvast bedankt

Beste Henrike91 ;)

1 cm is 38 pixels

7 cm is 264 pixels
3,8 cm is 143 pixels.

Zie bestandje, waarbij je de macro's oproept.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste Henrike91 ;)

1 cm is 38 pixels

7 cm is 264 pixels
3,8 cm is 143 pixels.

Zie bestandje, waarbij je de macro's oproept.

als ik 264 pixels breedt doe dan maakt hij er 2 kolommen van terwijl het op mijn papier 3 kolommen breedt moet...

Beste Henrike91 ;)

als ik 264 pixels breedt doe dan maakt hij er 2 kolommen van terwijl het op mijn papier 3 kolommen breedt moet...

Waar 3 kolommen ?

Op het afdrukbereik of wat ?

Beste Henrike91 ;)

Waar 3 kolommen ?

Op het afdrukbereik of wat ?

ik wil 3 kolommen naast elkaar op de bladzijde. ik heb de marges van het afdrukken al helemaal verbreedt zeg maar. ik heb de pixels nu op 236 staan, zet ik ze op 264 dan heb ik nog maar 2 kolommen op mijn bladzijde

Beste Henrike91 ;)

Hou er rekening mee of uw printer dit bereik kan afprinten.
Hou rekening met de witrand van de printer.
Sommige printers hebben een witrand van 1cm en sommige kunnen een hele pagina afprinten.
Kijk eens naar de instellingen van je afdrukbereik of de marges allemaal op 0 staan.

Henrike,

'breed' schrijf je zonder t achteraan :thumb:

Voor de rest, succes ermee en als er nog iets te doen valt schrijf je maar een antwoord.

Henrike, dit komt omdat schermpixels niet hetzelfde zijn als afdrukpixels. Zoals eerder gezegd is 7cm 264 pixels op je scherm. Bij afdrukken met 300 dpi is 7 cm 827 pixels. Wat jij wil bereiken zal een hele hoop rekenwerk vergen dat ook nog eens afhankelijk is van je schermbreedte en het aantal ppi van je scherm, de resolutie waar je mee afdrukt om alles omgezet te krijgen naar wat jii wil

nou het is gelukt. ik heb dan wel niet met de pixels gedaan, maar gewoon na een aantal velletjes geprint te hebben, klopte het.
erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan