pixels in nieuw benq monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsugarbaby

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2001
Ik heb een nieuw beeldscherm gekocht.
Merk: benq, type T 701

De pixelgroote staat op 800x600

Nu wordt aanbevolen een pixelgrootte van 1280x1024.
Maar als ik die grootte instel, kan ik bijna niets lezen, zo klein wordt alles.

En ook bij alle andere pixel opties kan ik bijna niets meer lezen.

Volgens mij is 800x600 dus de juiste grootte voor mij. Waarom dan het advies van 1280x1024??

Of doe ik iets niet goed??

Beste sweetsugarbaby,

je doet niks verkeerd, het is meestal zo als je een nieuwe (TFT/LCD) Monitor Installeerd dat er wordt aanbevolen om naar een bepaalde pixelgrootte te kiezen,

jij kiest gewoon wat je het fijnste/beste vindt,,,,

veel plezier met je nieuwe monitor,,,,,

ok, bedankt..

Ik ben echt niet blind of zo!!
Maar ik ga toch maar terug naar 800x600..
:)

Geplaatst door sweetsugarbaby
ok, bedankt..

Ik ben echt niet blind of zo!!
Maar ik ga toch maar terug naar 800x600..
:)

Aanbevolen. 15" monitor --> 800x600
17" monitor --> 1024X 768
enz...

Mijn monitor is een 17 " en die staat op 1024x768, maar ik wel een leesbril nodig. Nu ja anders ook. Veel plezier nog met je TFT.

Geplaatst door vanzwam

Aanbevolen. 15" monitor --> 800x600
17" monitor --> 1024X 768
enz...

Mijn monitor is een 17 " en die staat op 1024x768, maar ik wel een leesbril nodig. Nu ja anders ook. Veel plezier nog met je TFT.

IE>beeld>tekengrootte>extra groot.:8-0:

Geplaatst door maikel9

IE>beeld>tekengrootte>extra groot.:8-0:

Ik heb ook nog andere programma's hoor. Om een krant te lezen hen ik ook een leesbril nodig. :)

Je kunt onder de eigenschappen van je beeldscherm ook nog van alles instellen wist je dat?
Bij het tabblad Vormgeving, knop Geavanceerd kun je de grote van het lettertype, pictogrammen en al dat soort zaken meer instellen.
Heeft mij een bril bespaart. ;) :D

Geplaatst door Admin_Frisian
Je kunt onder de eigenschappen van je beeldscherm ook nog van alles instellen wist je dat?
Bij het tabblad Vormgeving, knop Geavanceerd kun je de grote van het lettertype, pictogrammen en al dat soort zaken meer instellen.
Heeft mij een bril bespaart. ;) :D

Spijtig, dit helpt niet meer. Ver zien is geen probleem. maar lezen....... Dan wordt het wazig. Ik word ook al 55 , en dan kunnen je ogen al eens verslijten. :)

Geplaatst door vanzwam

Spijtig, dit helpt niet meer. Ver zien is geen probleem. maar lezen....... Dan wordt het wazig. Ik word ook al 55 , en dan kunnen je ogen al eens verslijten. :)
Ja, maar ik ben nog niet in dat stadium dus bij viel er nog wat te redden (voor zolang het duurt). ;)

Frisian.. waar precies kan ik de lettergroote instellen?? Is dit dan de lettergrootte van de sites op internet??

Vanzwam:

Ik heb ook een leesbril! Maar dan nog zijn de letters te klein in 1024-768. Er zou, tenminste voor mij, ( ik ben al 57!!) een tussenmaat moeten zijn tussen 800x600 en 1024x768.

Laatst bewerkt:
zoals frisian schrijft werkt het niet bij je internet,wel in windows.
Bij het tabblad Vormgeving, knop Geavanceerd.

In internet explorer moet je het zo instellen:

IE>beeld>tekengrootte>extra groot of groter aanvinken naar de grootte die jij wenst.

Nog een tipje sweetsugarbaby(:D ) is als je een scrolwieletje op je muis hebt en je wilt iets groot lezen druk dan de ctrl en houd deze ingedrukt terwijl je met je scrolwieletje draait.Dan kun je de letters groter/kleiner maken.

Laatst bewerkt:
WOW!

maikel. Dat was het! Ik heb de lettergrootte op "kleiner" gezet bij een pixel grootte van 800x600. Nu is het beeld perfect. BEDANKT!!:) :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan