plaatje al button gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andreetje

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo,
Ik ben met een programmaatje bezig, en daarbij heb ik verschillende buttons gemaakt. Nu probeer ik een plaatje als button te gebruiken. En het is de bedoeling dat als je met je muis boven op het plaatje (de button) gaat staan, dat je dan een ander plaatje gaat zien.

(het eerste plaatje die je eerst ziet is een plaatje met een tekst zoals 'Start'. De tekst is dat transparant. Bij het tweede plaatje komt het zelfde plaatje tevoorschijn, alleen dan zonder de transparante tekst.)

BVD Andreetje ;)

Als je voorbeelden hebt is het handig als je deze er even bijplaatst.

daar heb ik inderdaad aan gedacht.. alleen wist niet meer waar ik dit het beste kon doen ;)
De start button zonder de transparante letters.

En hier met transparante letters:

Normaal moet je dus het 2e plaatje zien, en wanneer je met je muis erop gaat staan, dan moet je het 1e plaatje zien.

Ik heb ff snel een voorbeeldje in elkaar gekuntselt.

Als je de code bekijt dan zal het wel duidelijk zijn.

Bijlagen

ik hoop het :)
Danku.. als ik vragen erover heb, stel ik ze hier even..

uuh.. ik krijg het bestandje niet eens geopend..
Dan krijg ik de melding dat Windows het volgende bestand niet kan openen.
Dan selecteer ik Visual Basic 6.0 en krijg ik de melding dat het geen geldige Win32 toepassing is.

ik snap er niets meer van :confused:

oeps sorry. Is mijn fout. Ik dacht dat ik in de VB.Net sectie aan het kijken was :(

Ik zal morgen eventjes een voorbeeldje maken in vb6

Hoi Andreetje,

Hierbij dan het voorbeeldje.

Ik heb er een Button en een Picturebox in gezet. Kijk maar of dit is wat je wilt.

Bijlagen

jah dit was mijn bedoeling :thumb:
maar even nog een vraagje.. bij de PictureBox, is het daar ook mogelijk om die lijntjes er omheen weg te halen?
Dankjewel >Spiderman<

Edit: ik heb het zelf al opgelost... Borderstyle --> None

Laatst bewerkt:
het lukt me niet om de codes te 'ontcijferen'.
Ik snap er niets van, en eigenlijk moet ik dit wel weten, omdat de afbeeldingen die ik gebruikt heb allemaal een andere naam hebben ed.
Kan iemand mij helpen???

Hoi Andreetje,

Sorry voor de late reactie. Druk en had zelf computer problemen

Misschien dat onderstaande het een beetje verduidelijkt
Code:
Dim bChangeBack As Boolean

Private Sub Form_Load()
    Command1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\Image1.jpg") ' De image van de knop zetten als Image1.jpg
    Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\Image1.jpg") ' De image van de Picturebox zetten als Image1.jpg
End Sub

Private Sub Form_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    If bChangeBack = True Then ' Als de Knop of de Picturebox is veranderd door de mouseover event en de muis gaat dan over het Form dan onderstaande code uitvoeren
        Command1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\Image1.jpg") ' Als je met de muis over de form gaat (dus niet over de knop) dan wordt de Image van de knop weer terug op Image1 gezet
        Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\Image1.jpg") ' Als je met de muis over de form gaat (dus niet over de knop) dan wordt de Picturebox weer terug op Image1 gezet
        bChangeBack = False ' Zorgen dat de boolean bChangeBack op False staat zodat dit event alleen wordt uitgevoerd als het nodig is
    End If
End Sub
Private Sub Command1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    bChangeBack = True ' De boolean bChangeBack zo zetten dat als de muis niet meer over de knop gaat deze terug kan veranderen
    Command1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\Image2.jpg") ' De image van de knop zetten als Image2.jpg
End Sub
Private Sub Picture1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, X As Single, Y As Single)
    bChangeBack = True ' De boolean bChangeBack zo zetten dat als de muis niet meer over de knop gaat deze terug kan veranderen
    Picture1.Picture = LoadPicture(App.Path & "\Image2.jpg") ' De image van de Picturebox zetten als Image2.jpg
End Sub

jaja, het lukt al een beetje :) maar nog 1 ding: wanneer je over 2 buttons achter elkaar gaat, dat wacht de ene button totdat je van de andere af gaat, en dan wisselt de button weer terug van plaatje.
Is dit te verhelpen?? :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan