plaatje bij batch bestand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter batch
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Hoi,

ik heb een batch bestand voor muziek moppen enzo (gewoon voor de gein dus) maar ik zou er graag een plaatje bij maken. Weet iemand hoe dat moet? (eventueel ook een icoontje naast de naam)

alvast bedankt

Een batch bestand voor muziek moppen? Daar versta ik met alle respect van de wereld geen snars van. Ik stel voor dat je er een schermafdrukje bijsteekt. :shocked:

plaatje

ik zou graag op de plaats van het kleine rondje (linksbovenaan) een icoontje willen hebben als dat kan en op de plaats van het grote (ovaal?) een bewegend poppetje of zo willen hebben (of wat anders of een foto van iets) kan dat?

Overschakelen naar een andere taal?

Het icoon van een .bat veranderen gaat blijkbaar niet, en foto's in dos? Not happening. :p

welke scriptingtaal had je ingedachten dan?

en je had toch vroeger ook spelletjes in DOS geschreven?
daar zaten toch ook plaatjes bij?

Laatst bewerkt:
oh ik dacht dat dat ook DOS was

maar wat heeft java er mee te maken?

Het icoon van een .bat veranderen gaat blijkbaar niet,
Dat kan, mits je dat opgeeft in de eigenschappen van de snelkoppeling.

Afbeeldingen kun je alleen in ASCII weergeven. Dat is in DOS maar geen volwaardige afbeelding (hoewel je wel kleuren kunt toepassen).

Wat James bedoelt met Java is dat een dergelijke taal veel beter geschikt is voor wat jij wilt. Je kunt ook met Visual Basic of vb.net aan de slag.

Dat kan, mits je dat opgeeft in de eigenschappen van de snelkoppeling.
Dus het icoon van een .bat veranderen gaat niet.

Afbeeldingen kun je alleen in ASCII weergeven. Dat is in DOS maar geen volwaardige afbeelding (hoewel je wel kleuren kunt toepassen).
Dankje voor de herhaling?

Wat James bedoelt met Java is dat een dergelijke taal veel beter geschikt is voor wat jij wilt. Je kunt ook met Visual Basic of vb.net aan de slag.

Dus het was duidelijk wat ik bedoelde, als men maar genoeg moeite doet.

Dus het icoon van een .bat veranderen gaat niet.
Van de bat zelf niet, maar van de bat zelf kun je heel veel niet. Als je een snelkoppeling maakt komt er een scala aan opties tevoorschijn :).

Dankje voor de herhaling?
Ik licht toe omdat hij zei oh ik dacht dat dat ook DOS was.

Laatst bewerkt:
Volgens mij kan het wel maar dan moet je de afbeelding van de CMD.exe of de Command.com (al naar gelang welke gebruikt word) aanpassen
Een .bat is een scriptfile. Wat doet je vermoeden dat als je de naam van de script processor aanpast, het icoon van de scriptfiles zal veranderen? Het strookt ook helemaal niet met de logica omdat beide script processors op je systeem aanwezig kunnen zijn en het systeem nooit op voorhand kan weten de welke je zal gebruiken. Laat ons er nu over eens geraken dat .bat waarschijnlijk dusdanig inherent is en al van dusdanig lang geleden afstamt dat het gewoon niet via de normale manier van icoontoewijzing werkt. Zelfs de shell MVP's van Microsoft geven op meerdere fora aan dat een snelkoppeling maken de enige oplossing is, wat uiteraard eigenlijk geen oplossing is omdat je het probleem dan enkel maskeert.

Er zal niks anders opzitten dan het ofwel meteen in een andere taal te schrijven, of je .bat om te zetten naar .exe via een converter.

Laatst bewerkt:
Ook van een .exe kun je niet het icoon aanpassen. Wel kan dit meegebakken worden in het bestand zelf. Maar meer flexibiliteit heb je niet.

Ok even een Proof of Concept ;)

Met Reshacker het icoon van CMD.exe aangepast naar dat van ClamAV
de afbeelding zegt verder genoeg

attachment.php

Ok ok het is wat werk.... maar 't kan wel

Bijlagen

• POC.PNG
    POC.PNG
    96,8 KB · Weergaven: 184
Jameske gelijk? En dat is dan weer meteen een handleiding hoe je het icoon van een .exe verandert. Hahaha. :D Overuren.

Van een .exe kun je het icoon wel aanpassen, zij het weliswaar niet via de verkenner, maar via tools.
Een snelkoppeling gebruiken is geen oplossing is omdat je het probleem dan enkel maskeert, maar met tools aan de slag mag wel :p?

Evenwel pas je het icoon nu aan op de lokale PC. Voor externe PC's moet het toch met het bestand meegegeven worden.

Een snelkoppeling gebruiken is geen oplossing is omdat je het probleem dan enkel maskeert, maar met tools aan de slag mag wel :p?
Jups, dan zit het icoontje tenminste aan de juiste file vast. :p en dus niet aan snelkoppelingen of 'moederprogramma's' (cf. cmd.exe).

oke dat is dan duidelijk :p maar hoe krijg ik ANSI/ASCII Art in een batch bestand? heb gelezen dat dat mogelijk is als dat echt mogelijk is heeft iemand dan een cursus zodat ik er kan mee leren werken?

Laatst bewerkt:
maar hoe krijg ik ANSI/ASCII Art in een batch bestand?
Op dezelfde manier als dat je ASCII in een ander bestand krijgt of normale tekst in een .bat-bestand :).

Code:
    ___            ___
   /   \          /   \
   \_   \        /  __/
    _\   \      /  /__
    \___  \____/   __/
        \_       _/
          | @ @  \_
          |
        _/     /\
       /o)  (o/\ \_
       \_____/ /