Boxman
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 nov 2008
- Berichten
- 87
Hoi forum leden,
ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om in Access een nieuwe Dbase op te zetten voor mijn bedrijfje
ik heb nu in Excel een plattegrond voor het verhuren van ruimtes (Self Storage) en geef daarin met kleurtjes aan of de unit bezet is etc en typ dan ook de naam van de huurder erin etc en mddels Opmerkingen kan ik er nog wat andere informatie in kwijt daarnaast heb ik nog een aantal Excel bladen waarin de informatie staat van huurders en te verhuren units het probleem ligt hem in het feit dat ik nu op verschillende bladen dezelfde gegevens moet invullen en denk dat dit alles makkelijker kan in Access zeker als mijn klantenkring gaat groeien, maar ...
Ik heb niet eerder met Access gewerkt, heb intussen wel een beetje in de gaten hoe ik een aantla zaken kan opzetten, loop toch nog tegen allerlei vragen op welke ik probeer direct goed te doen
kan ik een plattegrond maken in Access ? (plaatje Excel plattegrond)
en daaraan verschillende tabellen koppelen, zodat ik op de plattegrond mbv bijv een kleurtje kan zien welke unit bezet, vrij, gereserveerd of opgezegd is ?
en als ik dan op een unit in de plattegrond klik dat ik krijg te zien wie de huurder is ?
Wie kan mij op gang helpen?
ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om in Access een nieuwe Dbase op te zetten voor mijn bedrijfje
ik heb nu in Excel een plattegrond voor het verhuren van ruimtes (Self Storage) en geef daarin met kleurtjes aan of de unit bezet is etc en typ dan ook de naam van de huurder erin etc en mddels Opmerkingen kan ik er nog wat andere informatie in kwijt daarnaast heb ik nog een aantal Excel bladen waarin de informatie staat van huurders en te verhuren units het probleem ligt hem in het feit dat ik nu op verschillende bladen dezelfde gegevens moet invullen en denk dat dit alles makkelijker kan in Access zeker als mijn klantenkring gaat groeien, maar ...
Ik heb niet eerder met Access gewerkt, heb intussen wel een beetje in de gaten hoe ik een aantla zaken kan opzetten, loop toch nog tegen allerlei vragen op welke ik probeer direct goed te doen
kan ik een plattegrond maken in Access ? (plaatje Excel plattegrond)
en daaraan verschillende tabellen koppelen, zodat ik op de plattegrond mbv bijv een kleurtje kan zien welke unit bezet, vrij, gereserveerd of opgezegd is ?
en als ik dan op een unit in de plattegrond klik dat ik krijg te zien wie de huurder is ?
Wie kan mij op gang helpen?
Bijlagen
Laatst bewerkt: