• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatje Importeren via hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

geep1980

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
348
Mijn baas heeft gevraagd of ik een aantal grafieken, die op een webserver bij ons draaien in excel kon importeren.
Nu weet ik dat het mogelijk is om via het tabblad data imports van het web te doen.
Echter worden deze grafieken via een iframe in een php script gemaakt en krijg ik ze niet geimporteerd.
Nu heb ik gezocht en zag ik dat je met Selection.Hyperlinks(1). ook kan importeren.

Echter krijg ik dit niet voor elkaar. In het volgende bestand is de macro test2 opgenomen waarmee ik probeer de grafieken op te halen.


Om aan de code te komen heb ik op de hyperlinks (aangepast naar een dummy versie) op Sheet2 geklikt en dan rechtermuisknop copy en dan paste in excel gedaan. Deze code heb ik aangepast.

Kan iemand mij helpen om dit voor elkaar te krijgen.

Was ik nog vergeten te vermelden. Hij opent wel netjes alle links maar hij plakt de plaatjes niet in excel
 

Bijlagen

  • Import_Graphs1.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Hoi Ron,

Bijgevoegd een .xls bestand. De gebruikte macro is

Sub test2()
'
' test2 Macro
'

'
Dim ImportLicense As Range
Set ImportLicense = Sheets("Sheet2").Range("$A$1") ' Which License do you want to view
Dim ImportGraph As Range ' From which server are you going to import
Dim ImportPort As Range ' Which Port should be used to gather information

import_counter = 1

Do While import_counter < Application.CountIf(Sheets("Sheet2").Range("$A$1:$A$10"), ">""") + 1
Set ImportGraph = Worksheets("Sheet2").Range("Sheet2!$A$" & import_counter)

ImportGraph.Hyperlinks(1).Follow NewWindow:=False, AddHistory:=True
Sheets("Sheet1").Select
Range("A1").Select
ActiveSheet.Paste

import_counter = import_counter + 1

Loop


End Sub
 

Bijlagen

  • Import_Graphs1.xls
    38,5 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan