plaatje in popup-scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo,

Sorry, maar dit lijkt op een crosspost. Ik heb alleen ingezien dat ik in de vorige vraag niet bepaald duidelijk ben geweest; daarom een herkansing:

Ik gebruik een javascriptje om een popup-scherm te tonen met daarin de afbeelding "plaatje.jpg". In de BODY roep ik dit aan met:
<a href="java script: popUp('plaatje.jpg')">
Dit werkt.

Wat ik nog wel wil weten is:
Is het mogelijk om aan "plaatje.jpg" attributen mee te geven en zo ja, waar moet ik die plaatsen. Ik wil het namelijk gecentreerd hebben in het popup-scherm en de hoogte wil ik 225 px maken. Uiteraard heb ik align="center" en height="225" al op naar mijn idee alle mogelijke plaatsen geprobeerd.

Ik begrijp heel weinig van javascript en vooral die enkele aanhalingstekens begrijp ik niet.

Ik hoop dat de vraag iets minder cryptisch omschreven is.

Met vriendelijke groet en dank,
Eric

Laatst bewerkt:
Dit is 'm mailman

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
function popUp(URL) {
day = new Date();
id = day.getTime();
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=200,height=250,left = 412,top = 259');");
}
// End -->
</script>

In de code kun je instellen hoe breed en hoe hoog de pop-up moet worden: width=200,height=225
Wat je misschien beter kunt doen is om een HTML pagina op te roepen in de pop-up. In die pagina staat dan het plaatje en dan kun je hem goed uitlijnen.

PHP:
<script LANGUAGE="Javascript"> 

<!-- Begin 
function popUp(URL) { 
day = new Date(); 
id = day.getTime(); 
eval("page" + id + " = window.open(URL, '" + id + "', 'toolbar=0,scrollbars=1,location=0,statusbar=0,menubar=0,resizable=0,width=200,height=225,left = 412,top = 259');"); 
} 
// End --> 
</script>

<a href="javascriptnotallowed popUp('plaatje.jpg')">

Ha mailman, sorry voor de late reactie, maar mijn mailbox geeft het bericht om een of andere vage reden niet meer vetgedrukt weer, dus ik had er overheen gekeken.

Hoe je de popup weergeeft; grootte en positie is duidelijk. Mijn probleem is echter: hoe krijg ik de plaatjes binnen de popup gecentreerd.
Dit kan op verschillende manieren, onder meer de optie die jij geeft, maar het gaat om zo'n 135 plaatjes. Uiteraard kan ik ze allemaal converteren of allemaal in een apart bestand zetten, maar omdat me dat best veel (saai en tijdrovend) werk leek, bedacht ik de vraag aan de meer ervaren java'ers voor te leggen. (Overigens: 135 extra html-files erbij voor een "vrij simpele" optie, terwijl ik de code zo compact mogelijk probeer te houden) Ik heb de indruk dat het gewoon niet mogelijk is.

In elk geval bedankt voor het meedenken en als je toch nog een oplossing tegenkomt ...

Grtz
Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan