Hoi mysql,
Ah, je wilt 'm niet naar een vaste hoek laten kantelen, maar doorlopend laten draaien.
Alles kan, dus dat ook.
Animated gif
Als het om zo'n kleine afbeelding als daar gaat, zou je het kunnen doen met een geanimeerd gif'je, dat bij de hoverstand de rol van een stilstaand img overneemt. Dat is cross-browser.
- Test: draai-button.htm
Zie broncode.
(Even snel een knopje in elkaar geanimeerd > dat kan veel mooier.)
Hoe groter van formaat de afbeelding is, des te groter wordt de bestandsgrootte: niet alleen door het grotere oppervlak (dat werkt kwadratisch door), maar ook omdat er meer tussenstanden nodig zijn om de draai vloeiend te laten verlopen.
Dat zou bezwaarlijk kunnen worden voor de paginasnelheid: het ding moet eerst gedownload worden.
=======
CSS3 + Javascript
Wat ook kan, is de css3-rotatie van mijn vorige reactie laten toepassen door een javascriptje, dat met telkens een tijdsinterval de volgende hoek pakt.
Dit is echter vooralsnog niet crossbrowser. In Firefox, Chrome, Opera en Safari gaat het waanzinnig mooi. Maar in Internet Explorer kan ik 'm net als boven niet aan de praat krijgen.
Er hoeft nu maar 1 img gedownload te worden (ipv de standen-serie die in een geanimeerde gif zitten), maar hier kan een ander bezwaar om de hoek komen kijken: het vraagt pittig veel processorkracht zolang je aan het hoveren bent. Bij mij op WindowsXP loopt het soms op tot 60% van de processorcapaciteit, en bij veel andere openstaande programma's kan dat schokkerige beelden in de browser opleveren.
Plus natuurlijk de javascript-afhankelijkheid: wie zonder javascript surft kan er niets van zien.
=======
Flash?
Het kan wellicht ook met Flash gemaakt worden, maar daar ben ik niet in thuis.
Bezwaar daarvan is dan weer dat de bezoeker een Flash-plugin moet hebben gedownload voordat er wat van het image gezien kan worden.
Conclusie:
Alles heeft 'n voor en z'n tegen!
Met vriendelijke groet,
CSShunter
En allerlei andere varianten: bv. gewoon draaien bij hover, maar bij verlaten van de hover met versnelde pas doordraaien naar de beginstand. Of langzaam beginnen met draaien, en steeds sneller. Of na 1 keer ronddraaien (of 2, 3, ..) uit zichzelf stoppen. Enz.!