• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatje plakken op blad 1 en automatisch ook op blad 2 plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TinusTussengas

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2022
Hallo,

Ik zit al tijdje te puzzelen maar krijg het niet voor elkaar. Ik zou in een cel op blad 1 een willekeurig plaatje (uit knipprogramma) willen plakken en dan zou ditzelfde plaatje ook op 2 in een cel moeten komen

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Tinus

Selecteer eerst beide cellen waarin het plaatje moet komen en plak pas daarna

Dank je maar dat is helaas geen optie. O het eerste blad worden allerlei gegevens ingevuld en het tweede blad is op zich verborgen en wordt een printpagina waarbij er een keurig rapport wordt uitgegeven maar daar zou ik dus ook de afbeelding in willen hebben

Nog nooit gehoord van een voorbeeldbestandje? Dat kan nochtans wonderen doen.

Je zou het zo kunnen doen:
Code:
Sub Plakken()
    On Error GoTo errHandler
    Sheets("Blad1").Activate
    Range("A1").Select
    ActiveSheet.Paste
    Sheets("Blad2").Activate
    Range("A1").Select
    ActiveSheet.Paste
    Exit Sub
errHandler:
    If Err.Number = 1004 Then
        MsgBox "Clipboard is leeg"
    End If
End Sub

Dat werkt zo helaas niet. Heb voorbeeldbestand bijgevoegd.
ik zou dus het plaatje (of meerdere) wat eerder in "algemene info" is ingevuld in veld D19,automatisch
ook in "print" in cel B70 komt

Bijlagen

In je openingspost wilde je een plaatje via het knipprogramma kunnen plakken op twee werkbladen. Dat is precies wat mijn oplossing doet. "Knip" het plaatje en start daarna de macro, uiteraard met aangepaste werkbladnamen en ranges.

Je wens is nu verbreed tot het automatisch kopiëren van eventueel meerdere plaatjes naar een ander werkblad. Omdat de Worksheet_Change event niet getriggerd wordt door het plaatsen van een plaatje zal dat dan via een opdrachtknopje moeten waar je na het plakken van plaatje(s) op het werkblad "Algemene info" op zult moeten klikken. De exacte locatie van de plaatjes ten opzichte van de linkerbovenhoek van de range waarin de plaatjes geplaatst worden moet dan ook worden meegenomen. Heb ik zo je wensen goed geformuleerd?

Heeft err u nog nooit iemand verteld dat vba en samengevoegde cellen niet samengaan? En een plaatje ligt niet in een cel maar er bovenop.

Doe het eens zo:
Code:
Sub PrintToPDF()
    Application.ScreenUpdating = False
    Sheets("Print").Visible = True
    Sheets("Print").Select
    Sheets("Algemene info").Range("C19:AG39").CopyPicture
    Sheets("Print").Range("A70").PasteSpecial

ActiveSheet.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, _
                                Filename:="Rendementbereking.pdf", _
                                Quality:=xlQualityStandard, _
                                IncludeDocProperties:=False, _