• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatje uit Excel scherp in een e-mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter B

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Berichten
672
Met dank aan het www heb ik de volgende code gevonden die ik aanroep om een e-mail samen te stellen:

Code:
Sub createJpg(Namesheet As String, nameRange As String, nameFile As String)
    ThisWorkbook.Activate
    Worksheets(Namesheet).Activate
'    Set Plage = ThisWorkbook.Worksheets(Namesheet).Range(nameRange)
    Set Plage = ActiveSheet.Pictures(1)
    Plage.CopyPicture
    With ThisWorkbook.Worksheets(Namesheet).ChartObjects.Add(Plage.Left, Plage.Top, Plage.Width, Plage.Height)
        .Activate
        .Chart.Paste
        .Chart.Export Environ$("temp") & "\" & nameFile & ".jpg", "JPG"
    End With
    Worksheets(Namesheet).ChartObjects(Worksheets(Namesheet).ChartObjects.Count).Delete
    Set Plage = Nothing
End Sub

Wat mij nu opvalt is dat het plaatje in de e-mail niet scherp is. Als ik hetzelfde plaatje kopieer mbv de rechtermuisknop en in de e-mail plak is deze wel scherp. Ik wijzig niets aan de grootte van het plaatje.

Mijn vraag is wat de verklaring hiervoor is en, interessanter, wat de oplossing is om een scherp plaatje in de e-mail te krijgen.
 
Deze macro heeft niets met email te maken.
 
Dat klopt. Deze functie wordt aangeroepen bij het samenstellen van de e-mail. M.i. zou de verbetering in dit stukje code moeten zitten. Dit ook omdat het tijdelijk gemaakte plaatje al niet scherp is.

Dus je hebt gelijk. Eigenlijk kan ik de vraag breder trekken ... Hoe krijg ik een plaatje wat in Excel staat zodanig opgeslagen dat het net zo scherp is als in Excel of net zo scherp is als dat ik het plaatje kopieer en plak in (bv.) Paint.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan