Plaatje vastzetten op pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

snel0026

Verenigingslid
Lid geworden
10 feb 2002
Ik gebruik Word 2010.

Ik wil een afbeelding in een document plaatsen en dusdanig vastpinnen op een plaats dat het altijd daar blijft staan, wat ik ook erboven of eronder doe.

Veel van de mogelijkheden in grootte, positie en tekstterugloop heb ik al geprobeerd, maar telkens als ik tekst van voor het plaatje naar onder het plaatje verplaatst, verdwijnt het plaatje.

Alvast bedankt!

Hallo snel0026,

Het is mogelijk om een image op een vaste positie te zetten. Zet de tekstterugloop op als: square of tight, ik weet zo even niet de Nederlandse benamingen, maar in ieder geval een tekstterugloop waarbij de image onder en boven kan komen (of compleet omheen, ligt er aan wat je wilt).
Vervolgens kun je bij de postie opties iets kiezen als: 'meer layout opties'. Bij het tabje dat waarschijnlijk 'positie' zal heten, kun je kiezen voor horizontal en verticaal relatieve positie. Vervolgens kun je het aanpassen en relatief op de pagina zetten.
Sorry voor de onduidelijke benamingen, ik werk altijd in een Engels-talige Word :P

Als je er niet uitkomt, hoor ik het wel :thumb:

Vriendelijke groet,

Bart

Hallo snel0026,

Sorry voor de onduidelijke benamingen, ik werk altijd in een Engels-talige Word :P

Als je er niet uitkomt, hoor ik het wel :thumb:

Vriendelijke groet,

Bart

Hallo Bart,
't Duurde even wegens uithuizig zijn, maar bij thuiskomst direct geprobeerd en voilà, t werkt.
Ikzelf had een heel ander begrip aan het woord relatief toegekend!
Hartstikke bedankt.:thumb:
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan