plaatje verbouwen met effecten erin en links

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
wie weet hoe ik van bijgevoegde plaatje (blokhut) enkele delen laten bewegen??? ik wil een website maken over apresski en wil eigenlijk deze hut omtoveren tot een fraaie skihut.

me bedoeling en tevens me vraag, hoe kan ik:

A) de deur open laten gaan als je met de muis op komt en een plaatje erachter krijgen met een link erop ergens naar toe???

bv. je gaat met de muis naar de deur en hij gaat open en je ziet een bewegend plaatje met een tekst wolkje (zoals bij strips) met een tekst erin. en dat je vervolgens op dat gehele plaatje kan klikken met een link ergens naar toe.

B) de raam open gaat als je met de muis op het raam komt.

bv. nadat je op de raam komt met je muis opent de raam zich en er verschijnt een bewegend plaatje met een tekst wolkje (zoals bij strips) met een tekst erin. en dat je vervolgens op dat gehele plaatje kan klikken met een link ergens naar toe.

ik weet wel dat het gedaan moet worden dmv fotoshop progies maar ik krijg zoiets zeker niet voorelkaar, het is erg moelijk volgens mensen die ik ken die ook goed html kennen. iemand die weet hoe zo code eruit moet komen te zien in html???????

of zijn er ergens goede voorbeelden in het NEDERLANDS te vinden?????

Bijlagen

• blokhut.GIF
    blokhut.GIF
    27,2 KB · Weergaven: 131
Een gifje kan je laten bewegen en dat kan inderdaad met bv animationshop van paint shop pro, maar wat jij wil is daar naar mijn idee te ingewikkeld voor.
Het lijkt me dat je dat in flash moet doen, of het nieuwe ms-silverlight.
Dat kan dan oa met (het dure) adobe (voorheen macromedia) flash cs3
mvg leo

gedeelte in plaatje laten bewegen

weet niemand anders een oplossing?????

ik heb zelf al div. programma's geprobeert maar nog lukt het me niet. het is echter te moelijk om het te snappen voor beginners.

mijn bovenstaanden toegevoegde plaatje, moet het volgende kunnen.

als je met de muis op de deur gaat staan, opent de deur zich en zie je ook een figuur staan (een persoon) met een tekst wolkje erbij die beweegt en een link bevat.

als je op dat plaatje/figuur klikt ga je naar een andere deel van mijn website...

als je met de muis op het raam komt, gaat de raam open en verschijnt een mannetje die beweegt en een tekst wolk bovenstaat met een link naar een pagina op me site.

het zijn eigenlijk 3 verschillende plaatjes.

1= de skihut zelf, zoals toegveoegde afbeelding.
2= de skihut zelf, maar dan met open deur en raam (als je met muis op komt - rollover)
3= een plaatje van een figuur/persoon met tekstwolkje erbij en een link bevat.

ik zou die skihut moeten verknippen denk ik, en dan van die geknipte stukjes plaatjes moeten laten veranderen.
ik heb het een beetje door hoe t moet, alleen nu nog iemand vinden die er goed mee over weg kan.

ik zelf heb fotoshop cs3 en adope dreamweaver cs3

maar wie kan er mij opweg helpen????

of zijn er bedrijven of iets dergelijks die dit doen???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan