Plaatjes en bijschriften bij elkaar houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marl1

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2003
Hoe houd ik plaatjes en bijschriften die ik via Invoegen Verwijzing TE ALLEN TIJDEN bij elkaar? En ook als het kader om de afbeelding vergroot wordt, dat dan ook de tekst netjes om het bijschrift blijft lopen?
Alinea's bij elkaar houden werkt (helaas) niet.

Hoi,

Ja, da's inderdaad ellende in Word: die bijschriften als je later de afbeeldingseigenschappen wijzigt.
Ik kies er zelf dan voor een tabel met één cel te maken en hierin zowel adbeelding áls bijschrift te plaatsen.
Daarna pas ik de breedte aan, aan de afbeelding en regel bij de tabeleigenschappen de tekstterugloop.

OK: dat is een HELE SLIMME work-around. Hier kan ik mee!
Thanx,

Hoi Marl1

Als ik je vraag goed begrepen heb, kun je ook het volgende doen:
Invoegen - Verwijzing - Bijschrift - Automatisch - en dan aanvinken Microsoft Word-afbeelding.
Je krijgt dan zodra je een figuur in gaat voegen het bijschrift erbij.

En voor wat betreft de tekstomloop om de figuur kunt je:
Bij Extra, tabblad Bewerken, in je standaard invoegen: Afbeeldingen invoegen bijv. om kader.

Ik hoop dat hier iets mee kunt.
Marianne

dank je wel voor de extra informatie.
Als ik het figuur wegknip om vervolgens ergens anders te plaatsen, blijft het bijschrift echter staan. Ik vroeg me af of daar ook nog iets voor te regelen is. Dus als je een figuur wegknipt, het bijschrift automatisch mee gaat.

foto en bijschrift

Hoi, hoi,
Je kunt het figuur selecteren en vervolgens met shift of cntrl het bijschrift erbij selecteren en dan vis de rechtermuisknop voor groeperen kiezen. Dan blijft het een geheel en kun je dit in z'n totaliteit slepen, knippen.
Wil je het weer los van elkaar, dan is het slecteren en groep opheffen.

Dit kun je ook doen met 2, 3 of 4 foto's, maakt niet uit.

Succes.
Marianne

Marianne!

Mooie oplossing, dat groeperen. Dank je wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan