Plaatjes groeperen in Word 2007 lukt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carla cpe

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Berichten
9
In Word 2003 kon je altijd gemakkelijk allerlei afbeeldingen (foto's, autovormen, illustraties) selecteren en groeperen tot één object, één plaatje. De afbeeldingen moeten dan wel eerst met "Om kader" bewerkt zijn.
In Word 2007 lukt dat niet meer.
Alleen in het hulplint "Hulpmiddelen voor tekenen" werkt de knop Groeperen nog (bij autovormen dus); maar in "Hulpmiddelen voor afbeeldingen" werkt Groeperen niet.
Hoe kan ik toch illustraties en foto's groeperen? Deze functie is voor mij belangrijk i.v.m. mijn werk.
Bijvoorbaat veel dank.
Carla cpe
 
Laatst bewerkt:
Hey,

je kunt inderdaad niet meerdere foto's selecteren. Heb het net uitgeprobeerd en is best stom van Word 2007.
Wat je kunt doen is een tekstvak maken. Daar kun je de afbeeldingen in slepen en de omlijning van het tekstvak uitzetten. Dan heb je ze ook "soort van gegroepeerd".

Als je een andere oplossing vind ben ik benieuwd.

Gr,
Mathijs
 
Hoi Mathijs,

Sorry voor het late antwoord en dank voor het meedenken! Ik heb uitgeprobeerd wat je voorstelde.
Eerst lukte het nog niet, maar ik kwam erachter dat de objecten dan niet met Om kader bewerkt moeten worden. Dit in tegenstelling tot Word 2003, waar het groeperen alleen maar lukte als de objecten Om kader waren gemaakt.

Als de objecten In tekstregel in het tekstvak staan, dan lukt het inderdaad wel!
Alleen wel oppassen hoe je op het gegroepeerde plaatje klikt als je het bijv. wilt verplaatsen.
Eénmaal klikken is het hele (gegroepeerde) plaatje selecteren: blauwe grepen.
Als het object in het tekstvak ook (per pongeluk) aangeklikt wordt, dan zie je grijze grepen. Als je het dan versleept, dan "laat het los" van het tekstvak.

Soms alleen even wat "rommelen" met Naar voorgrond of Naar achtergrond omdat op het moment van groeperen de objecten verdwijnen.

Mathijs, hartstikke bedankt! U is een kei en ik kan weer verder!
 
Laatst bewerkt:
even zoeken in de hulp functie en je krijgt het volgende:

1.Klik op het tabblad Start, in de groep Bewerken, op Zoeken en selecteren.

2.Voer een van de volgende handelingen uit:
Als u objecten wilt selecteren die verborgen zijn, gestapeld zijn of zich achter tekst bevinden, klikt u op Objecten selecteren en tekent u een vak over de objecten.
Als u het taakvenster wilt openen waarin u objecten kunt selecteren, MultiSelect kunt uitvoeren op objecten, objecten kunt weergeven of verbergen of de volgorde van objecten kunt wijzigen, klikt u op Selectiedeelvenster en klikt u op de gewenste opties.

Als groeperen niet lukt dan zijn de objecten niet in de correcte format geplaatst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan