plaatjes in IE 6.0 soms wel, soms niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

jannetwiel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Berichten
95
In IE 6.0 heb ik soms het probleem dat afbeeldingen meestal wel worden weergegeven, en soms niet (rood kruis). Alle plaatjes verschijnen dan als een rood kruis, en het probleem is meestal wel verholpen als ik de computer opnieuw opstart. Is er een meer structurele oplossing voor dit probleem?

Ik werk met Windows 98 (SE), IE 6.0.2800.1106
 
Hoi Geeske,

Dank voor je snelle reactie.

Ik heb de links bestudeerd, en vervolgens gezocht op de website van Winroute, wat wij gebruiken om onze ADSL-verbinding te delen en waarin ook een firewall zit. Ik kan daarin echter niets vinden dat te maken heeft met reclame onderdrukken of iets dergelijks. Winroute (versie 4.1.25 overigens, dus is al wat ouder) biedt volgens mij ook helemaal niet die optie, ik heb hem in elk geval niet kunnen ontdekken.

Het rare is ook dat het soms wel werkt, en soms niet. Aangezien het probleem bovendien meestal opgelost wordt door een reset van de client-computer waar zich het probleem voordoet, (en dat is niet de computer die met het internet verbonden is en waarop Winroute draait) lijkt het mij niet in eerste instantie een probleem van de instellingen van de firewall. Maar misschien ben ik te snel met die conclusie.

Misschien moet ik even iets meer uitleggen over de situatie.

Wij hebben een PtoP netwerkje van 4 computers, die een ADSL-verbinding delen die op een van de computers is aangesloten. Op de 'ADSL-computer' draait het programma Winroute. Op de overige computers is bij netwerkinstellingen het IP-adres van de ADSL-computer als gateway ingesteld en de ADSL-compu wordt in de IE-instellingen gebruikt als proxi-server.

Meer suggesties waar de oorzaak van het probleem kan liggen?

Het vervelende is natuurlijk dat het probleem zich alleen maar soms voordoet, dus het kan wel even duren voordat het weer gebeurt en ik evt. kan kijken of er op dat moment bv. bepaalde settingen veranderd zijn.


Groet, Jannet
 
Er staan overigens nog meer oorzaken/tips op de gegeven MS-link. Allemaal doorgelezen? Ondere andere dit qua LAN: "Als u toegang hebt tot internet via een LAN, neemt u contact op met de beheerder van het LAN om na te gaan of scripts, ActiveX-besturingselementen, cookies, Java-applets, advertenties en HTTP-verwijzingsgegevens niet worden geblokkeerd door een firewall of andere beveiligingsfuncties in het netwerk."

Hoe dat dus precies met meerdere pc's in een netwerk zit zou ik niet weten, mogelijk herkennen anderen zit probleem. Wacht dus verder even de reacties af.

(Het is dat bij een reset de plaatjes wél te zien zijn maar soms zijn de plaatjes niet meer op de server van de website aanwezig, slecht onderhoud dus.)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Geeske,


Ik BEN de beheerder van het LAN... LOL

Zal dus inderdaad maar even afwachten op reacties.


G.J.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan