plaatjes in word 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

kompas

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2002
Ik ben een handleiding aan het maken in Word 2000.
Gaat allemaal lekker. Waar ik alleen heel moe van wordt is het feit dat als ik tekst ga typen en ga enteren dat de plaatjes dan mee schuiven. ZIjn ze bij MS dan echt zo dom dat ze denken dat we dat willen? Ik begrijp er niets van en het irriteert me mateloos. Als ik ergens een plaatje (*jpg) neer zet. Wil ik hem ook daar hebben!! Maar Word, die gaat op eigen houtje lopen schuiven als ik tekst wil gaan typen.

Wie weet hier iets op??? Isd het een bug ofzo? en zo ja zijn daar downloads voor te vinden?

alvast bedankt
Marnix

Beste

U moet gewoon op de tekening rechts klikken met uw muis en daarna in het menu "Format picture" selecteren en vervolgens met wrapping het formaat aanduiden hoe u de tekst rond de rekening wil krijgen.

Ik hoop dat dit u kan helpen.

Als je rechtsklikt op het figuur krijg je inderdaad diverse mogelijkheden om het figuur aan te passen. Bij 'format picture' kun je in het tabblad 'layout' en dan 'advanced' aangeven of een plaatje met de tekst mee moet bewegen of dat je het wilt verankeren ('lock anchor' dan aanvinken.

Als je een figuur in eerste instantie in een tekst plaatst met 'insert' | 'picture' | 'form file...', dan komt het figuur als het goed is in lijn met de tekst. Je kunt het dan beschouwen als een 'letter' die in een zin staat. Daarom mijn tip: typ je tekst. Wil je een figuur invoegen, druk dan op enter, zodat er een nieuwe regel komt. Voeg het figuur in zoals ik boven aangaf. Druk na het figuur weer op enter. Ga verder met je tekst.

Als je het figuur selecteerd, kun je het nog links, gecentreerd of rechts uitlijnen. Dat is verreweg het makkelijkst.

Wil je teksten 'om de figuur heen laten lopen', dan is het soms wat lastiger.

Succes

P.S. Werk zelf met Engelse versie van Word. Weet daarom niet alle termen goed in het Nederlands. Sorry.

Afhankelijk van het soort pagina wat je wenst te maken zijn de opties van de gegeven antwoorden bruikbaar, doch een goede layout kun je alleen maken door met tabellen te werken.

In iedere cel van de tabel kun je dan tekst zetten of een plaatje.
In een cel kun je weer een nieuwe tabel zetten, of je kunt cellen samenvoegen.

Moet je meerdere gelijke pagina's maken, maak dan een basis en gebruik deze als sjabloon.
Meer info in de Help van Word.

:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan