Plaatjes kopie-vrij maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bennie456

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Sommige websites hebben een systeem dat er voor zorgt dat als je een afbeelding-url kopieert, een andere afbeelding (bv. het logo van de site) krijgt dan de afbeelding die je hebt gekopieerd. Hoe kan ik dit op mijn eigen site gebruiken?

Alvast bedankt! :thumb:

Beste Bennie en vooral aan maxdaniel98

Eerst en vooral zou ik aan de eigenaar van de site vriendelijk vragen of je toestemming krijgt om de afbeeldingen te mogen gebruiken (copyright) .

Hij bedoeld toch dat hij de afbeeldingen op zijn eigen site kon beveiligen?

MVG Max

Het tragische is altijd, dat als een afbeelding op een beeldscherm komt, iemand een onbedwingbare drang tot kopiëren kan krijgen en ook weet waar de PrintScreen-knop zit.
  • Dan hoeft niet eens in de TempInternetBestanden-map gekeken te worden, waar 't plaatje ook in zit.
  • Een img op een site moet immers per definitie gedownload zijn om in het browser-scherm te kunnen komen; en dat downloaden is allang gebeurd voordat de zoevende surfer het idee krijgt om te gaan kopiëren.

En daar is helemaal niets tegen te doen. :rolleyes:
  • Wel tegen het hotlinken (aftappen van jouw site) door een andere site, of tegen het rechtstreeks de afbeelding-URL in de adresbalk tikken, zoals hierboven gepost. Maar dat zijn geen waterdichte een kopieer-beveiligingen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Je kunt natuurlijk nooit tegenhouden dat mensen de afbeeldingen overnemen, maar op deze manier kun je wel voorkomen dat mensen op andere sites jouw bandbreedte gebruiken. Afhankelijk van waar de links geplaatst worden kan dat behoorlijk veel uitmaken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan