Plaatjes opslaan probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

The J-Man

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Als ik een plaatje opgeslagen hebt is het altijd een .jpeg bestand. Terwijl het orgineel .jpg is...

Ook als ik het plaatje als .bmp opsla , wordt het een .jpeg bestand.

Maar als ik zelf .jpg achter de naam van het plaatje zet (als ik het plaatje ga opslaan ;) ) dan gaat alles wel goed.

Ik heb Internet Explorer 6.0 met SP 1.

Hoe los ik dit op :confused: , ik kan namelijk geen .jpeg bestanden openen met Microsoft Photo Editor. Wel .jpg bestanden.

Alles al geprobeerd :(

Dit werkt wel:

"To work around this behavior, add the proper extension to the file name in the File name box"

Maar sommige mensen vinden dat vervelend of weten niet goed wat ze moeten doen :(

Al 10 keer uitgelegd maar goed... :mad:

Wat ik niet begrijp is dat je geen jpeg kunt openen met ms-photo editor. Bij mij lukt dat wel.
Wat is trouwens het verschil tussen een jpg en een jpeg? Volgens mij zijn die gelijk. Bij instellingen - mapopties - bestandstypes heb ik achter het icoontje voor JPEG - JPEG JPG JPE staan en deze worden allen met ms-photo editor geopend.
Vreemd dat het bij jou niet lukt.

J@N

Ik gebruik wel de Microsoft Photo Editor die bij Word97 zit.

Dat is een oude versie...

Het probleem met Microsoft Photo Editor (ik heb versie 3.0) heb ik gevonden:

"Microsoft Photo Editor 3.0 may not open JPEG images with the .jpeg extension from the Windows desktop. You may need to open this file by clicking Open on the File menu within Microsoft Photo Editor"

Als ik Microsoft Photo Editor start en dan naar "Openen" ga en "Alle Bestanden" selecteer kan ik wel een .jpeg bestand openen :)

jpg bestanden openen

Ik neem foto's met mijn webcam creative en die worden opgeslagen in webcamcontrol..."mijn documenten/webcamalbum".Nu wil ik een foto opslaan en doorsturen maar dat lukt niet (jpg bestand). Ik kan wel de foto afzonderlijk in beeld brengen maar kan hem niet opslaan om achteraf door te sturen (blijft in webcamalbum en is niet over te brengen naar windows(98se))Ziet iemand een oplossing? Als ik een foto naar de prullenbak breng kan ik het jpgbestand niet openen!!!Thx!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan