Plaats bv. nieuwe files.

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkkist

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2002
Ik wil de standaard plek van te files verplaatsen naar een nieuw geplaatst schijfje.
Het lijkt zo'n simpel vraagje, maar is dit niet meer voor een 85 jarige ....

Leg eens uit wat je bedoelt, want ik snap je niet.

Bedoel je wijziging van de locatie van files met de extensie TE. Met welk programma open/bewerk je die dan? In software kun je onder instellingen vaak de gewenste opslaglocatie aangeven.

Of bedoel je de locatie van Mijn documenten, Mijn afbeeldingen etc.?

Ik probeer duidelijk te zijn...
Heb een kaartje aangeschaft waar je 64 kB (meen ik) op kwijt kunt aan pictures.
Momenteel is de plek haast vol.
Hoe krijg ik nu voor elkaar dat alle nieuwe pictures daarop gesaved worden....

Op een mobieltje?

Proberen is wat anders dan hierin te slagen.
Er stond: Ik wil de standaard plek van te files verplaatsen naar een nieuw geplaatst schijfje.

Wat is dan die standaard plek? Bedoel je TE files of the files? Een nieuw geplaatst schijfje? Echt duidelijk is het niet.

'Momenteel is de plek haast vol.'

Welke plek is haast vol?
Hoe komen de pictures dan nu op die plek. Wie doet dat? Doe je dat zelf door te kopiëren? Doet het picture-programma dat?

'Hoe krijg ik nu voor elkaar dat alle nieuwe pictures daarop gesaved worden....'

Als het programma dat doet, dan wijzig je onder Instellingen van dat programma de opslaglocatie.

'64 kB (meen ik)' Dat zal wel 64 GB zijn.

Een tablet heeft een besturingssysteem (welk?) en als daar een SD-kaart in kan, dan kun je bestanden volgens mij via het besturingssysteem kopiëren.

Laatst bewerkt:
95% zeker dat het een Android tablet is. Ik heb een iPad en daar kan eigenlijk geen sd-kaart in.
(en een beetje meer geduld @Senso met de oudere medemens… 😊)

Ik probeer informatie te geven en dan kan Henk er iets mee of niet. Het doel staat vast. Zonder goede, volledige informatie is het lastig werken. Als die SD-kaart te zien is en een schijfletter heeft dan kun je bestanden (files) verplaatsen of kopiëren naar de kaart (doel). Kopiëren heeft mijn voorkeur, want je kunt als het goed gaat altijd in de bron de bestanden deleten/wissen/verwijderen. Verplaatsen kan wel eens fout gaan.

De meest ingewikkelde zaken lijken achteraf vaak simpel. Dat zijn ze niet. Je schiet een bal in de negentigste minuut simpel in de goal maar vergeet dat je daar negenentachtig minuten voor nodig had!

'Op Android heeft een sd-kaart toch geen letter?' Zie post 12.

Jij doet een aanname/gok en dat doe ik ook. Ik heb geen tablet, werk niet met een tablet noch een SD-kaart. Hoe zet je dan bij Android bestanden over? Maar goed, laten we eerst even op Henk wachten. Iets met geduld...

Laatst bewerkt:
Op Android heeft een sd-kaart toch geen letter?

• Leuk
Waarderingen: Aar
Beste Henk
Heb een kaartje aangeschaft waar je 64 kB (meen ik) op kwijt kunt aan pictures.
Momenteel is de plek haast vol.
Hoe krijg ik nu voor elkaar dat alle nieuwe pictures daarop gesaved worden....
Het zal wel 64 GB zijn in plaats van 64 kb, maar ja dat is gewoon een typo.
Wat ik in je vraag niet begrijp is, je zegt zelf dat de plek haast vol is maar je wilt dat daarop dat nieuwe foto's gesaved worden.
Ik neem aan dat je vraag betekend dat je ergens de foto's wilt bewaren op je PC en nadien het kaartje terug wilt gebruiken in je tablet om nieuwe plaatjes op te slaan. als je pc een sd kaartlezer bevat kan je het kaartje in je pc pluggen en de foto's kopiëren naar een mapje naar keuze, daarna het sd kaartje leegmaken, terug plaatsen in je tablet en je kunt weer een rits foto's op het kaartje zetten.
Heb je geen zo sd kaartlezer in je pc kan je de tablet verbinden met de usb kabel (de kabel waarmee je je tablet oplaad)
Dan moet je echter eerst naar USB instellingen in je tablet en daar bestandsoverdracht aanklikken (staat normaal gezien op opladen)
Dan kan je net hetzelfde doen, de foto's kopiëren naar een mapje en daarna, ditmaal op je tablet het kaartje leegmaken waarna je weer verder kunt.
Tip:
Niet teveel op Senso letten, stond een paar dagen geleden te kakken op Windows 11 wegens zijn eigen onkunde.

Hoi gemeenschap.

djutoch praat hier over een PC. Die van mij staat in de kast met voor mij een probleem. Een kenner zou hier wel eens uitkomen. Ik heb hem dus opgeborgen....

Nu het tablet....Die is haast vol.

Ik DENK....dat ik het net gekochte schijfje ERBIJ kan zetten.
En kan ik dan nieuwe files daarop kan zetten......
Maar werkt dit tablet dan óók met schijfletters, bv. d:/ en e:/........
Of snap ik werkelijk niets van....

@henkkist, ik denk dat de gemeenschap erg geholpen zou zijn met merk en type van de tablet... ;)

'Tip:
Niet teveel op Senso letten, stond een paar dagen geleden te kakken op Windows 11 wegens zijn eigen onkunde.'

Dat vind ik een onbeschofte, zeer onfatsoenlijke, onheuse en smerige opmerking. Ik probeer Henk op een goede manier te helpen. Als je post 14 leest dan begrijp je toch dat Henk uitleg nodig heeft op een eenvoudige manier hoe je bestanden overzet met een tablet.

@henkkist
Op een tablet/telefoon is het gewoon een kwestie van een nieuwe geheugenkaart erin doen met grotere capaciteit. Dan komen ze volledig vanzelf weer op dat kaartje.

Als je alle bestanden op het oude kaartje over wilt zetten naar de nieuwe, dan raad ik aan om hier een computer voor te gebruiken. Of je moet op je tablet alles even naar het interne geheugen kopiëren, en dan alles naar je nieuwe kaart kopiëren. Maar het interne geheugen is vaak beperkt. Vandaar mijn advies om dit met een computer te doen.

Als je er een beetje moeite mee hebt, dan kun je ook kijken in de familie of je daar misschien een handig neefje hebt die het je kan leren. ;)

Het zou bovendien zonde zijn dat door je onzekerheid en missende kennis je bestanden verloren zouden gaan.

Bovendien is 64 GB al best krap voor een hoop fotos en filmpjes. Een 128 GB of 256 GB is tegenwoordig niet heel duur meer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan