"Plaats een schijf of ander geschikt medium in station E:"

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaY.NL

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2004
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje een LG dvd speler in mijn computer. Aanvankelijk werkte hij gewoon goed. Echter, na een paar maanden gaf hij bij het lezen van gebrande DVD's de volgende melding:

"Plaats een schijf of ander geschikt medium in station E:"

Het vreemde is: CD's worden wel gewoon goed gelezen, de fout dit zich enkel voor bij het inlezen van gebrande DVD's.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Groeten Kay

Laatst bewerkt:
Ik heb dezelfde :D maar daar gaat het niet om zijn het gebrande DVD's? Misschien dat het daaraan ligt.

Probeer dan even een orginele DVD te plaatsen.

Heb je nog een CD-Rom?

En het merk gebrande dvd's die het nu niet willen doen, deden het voorheen altijd wel?

Precies.. alles deed het. Nu doen verschillende merken het niet meer.
Bij deze computer staat: LG-DVDrom.. Op het moment dat ik het besturingsprogramma verwijder, en opnieuw opstart, herkent de computer de dvdspeler als CD-rom..

Zou het kunnen zijn dat windows er cdromdrive drivers op installeert?

Je kan ook eens de kabel van de dvd-speler loskoppelen, Windows 1x volledig laten opstarten en de pc weer afsluiten. Dan de kabel weer aansluiten en Windows opstarten. Grote kans dat hij nou wel weer als dvd-speler herkent wordt.

Ga ik direct even proberen. Moet ik eerst de speler deinstalleren?

Geen effect... leest nog steeds geen cdroms. Er staat echter wel dat het een dvdspeler is. Heb je nog andere tips?

Hmz, weet je het type LG-speler ook? Kon je volgens mij terugvinden in het programma Everest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan