plaats een schijf of ander geschikt medium in verwisselbare schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

speedy007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jul 2013
ik heb me hdd recorder bijna vol en ben vandaag na een andere provider gegaan,
nu heb ik een usb kabel gekocht om de opnames op me pc te zetten, echter als ik de usb erin doe zie ik 2 verwisselbare schijven verschijnen, de hdd is dus in 2 schijven verdeeld.. als ik dan een schijf wil openen krijg ik de melding `plaats een schijf of ander geschikt medium in verwisselbare schijf` de optie formateren is wel beschikbaar maar ben bang dat ik dan alle opnames kwijt ben, misschien ontbreekt er een stuur programma? dan zegt i `er is geen update of nieuwe versie voor uw apparaat beschikbaar`uw apparaat beschikt momenteel over het nieuwste.
heeft iemand hier een oplossing voor?

Een HD van een TV-recorder is anders ingedeeld en anders geformateerd dan een HD in een PC.
Ik weet twee manieren om de inhoud van een TV-HD over te zetten naar een voor de PC te verwerken vorm:
1- als de TV-recorder een USB-aansluiting heeft, koppel dan een externe HD aan de recorder en gebruik dan de mogelijkheden van de recorder om de inhoud van de interne HD te kopieren naar de externe USB-HD. Dat gaat overigens behoorlijk traag. Als alles gekopieerd is kan de externe HD losgekoppeld worden en op een PC aangesloten worden.
2- via de router en de HD van de recorder behandelen als een FTP-server.
Als het een Humax-recorder betreft, dan staat hier een handleiding hoe dat moet: http://www.sr-pc-hulp.nl/Humax 5200c.pdf en anders is het in iedr geval als voorbeeld te gebruiken voor willekeurig welke recorder.

Als dat alle maal gelukt is, kan de HD uit de TV-recorder en op de PC aangesloten worden en dan moet ie natuurlijk als eerste stap geformatteerd worden volgens het PC-formaat. Dat verwijdert dus alles van die HD!

goede tip, bedankt,
ik probeer eerst tip 1, echter lijkt het alsof mijn tv recorder geen optie heeft om bestanden te kopieren na de externe usb,
heb een tv recorder: amino model ax4x submodel m540 met software versie 2.7.2-ax4x-opera11

hoop dat u mij verder kan helpen,
indien u meer info nodig hebt kunt u dat vragen,
bedankt voor uw tijd,
mvg

Helaas heb ik geen ervaring met een set-top-box en weet daar niets van.
Mogelijk iemand anders hier op het forum?????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan