Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

njvegter

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2008
Hi,
Computer van mijn ouders heeft een DVD-Rewriter & DVD-ROM en beiden kunnen (opeens?) geen CD's / DVD's meer lezen. Als ik op het betreffende apparaat klik in explorer krijg ik direct de melding "Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station E:". Heb apparaat al opnieuw geinstalleerd, daar ligt het niet aan. Kan ook nog CD's branden. Besturing is Windows XP Home Edition SP2. Geen idee waar dit door komt en kan er ook niets nuttigs vinden op forum/internet. Ideas anyone??

Tnx,
Niels

zelfde probleem

Ik heb hetzelfde probleem, er is dus geen echte foutmelding, alleen "plaats een schijf". Is het probleem bij jou inmiddels al opgelost?

Hi,
Nee, helaas nog niet, maar is niet mijn pc dus heb er daarna ook niet meer intensief naar gekeken. Wat het zou kunnen zijn is je IDE controller. Je kan deze deinstalleren en opnieuw installeren, of je DVD-ROM aansluiten op de IDE controller waar je Harddisk op zit om te checken of de IDE controller waar je DVD-ROMs op aangesloten zitten idd kapot is. Dit wil ik zelf ook proberen wanneer ik die PC weer eens in mijn bezit heb.
Succes,
Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan