Plaats invullen en gemeente en provincie automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

matsie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jun 2012
Beste allen,

ik heb een tabel met de volgende velden:
Plaats PlaatsID provincie gemeente

Nu wil ik in een formulier een keuzeveld hebben van plaats. Als ik plaats ingevuld heb moeten de gemeente en provincie automatisch tevoorschijn komen. Ik heb al honderden dingen en codes geprobeerd die hier ook uitgelegd worden op het forum. Het zal wel aan mij liggen:confused:

Als je er honderden hebt geprobeerd, zal de juiste oplossing daar toch wel bij gezeten hebben :)
En die is: maak op je formulier twee niet-gebonden tekstvakken, en verwijs daarmee naar je keuzelijst. Die zou er zo uit moeten zien:
Naam: cboPlaats
Aantal kolommen: 4
Velden: [PlaatsID], [Plaats], [Provincie], [Gemeente]
Kolombreedten: 0;3;3;3
Lijstbreedte: 9,6
Aantal rijen: 16 tot 20

Het eerste tekstvak geef je dit als besturingselementbron: =cboPlaats.Column(2)
Het tweede tekstvak geef je dit als besturingselementbron: =cboPlaats.Column(3)
En daarmee zie je als je een plaats kiest in de keuzelijst in het eerste tekstvak de Gemeente, en in de tweede de Provincie.

Ja hartstikke bedankt, het is nu gelukt.
Nu zit ik met het volgende probleem, als ik dus in het formulier de woonplaats etc automatisch invul komen ze niet in mijn tabel te staan (in het tabel zie ik de idPlaats code en bij gemeente en provincie staat niks. Weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijgt?

Laatst bewerkt:
Waarom zou je dat willen? Gegevens die je kunt halen uit andere tabellen sla je in beginsel niet op in een andere tabel, In jouw geval is dat ook zo: op basis van idPlaats weet je de plaatsnaam, gemeente en provincie. Dus alleen idPlaats opslaan is meer dan genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan