plaats office werkbalk wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Ik vind mijn office-werkbalk onderin mijn bureaublad beter staan dan rechtsboven (ivm achtergrond). Ik weet alleen niet hoe dit aan te passen?

Ga linksboven of de stippellijn staan en je ziet de muiscursor veranderen in een zwart kruis met pijltjes. Klik met de linkermuisklik en houd deze ingedrukt en sleep de balk naar beneden.

Ik zie geen stippellijn en krijg ook geen zwart kruisje............
Heb de hele omtrek van de balk met de linkermuisknop afgetast maar geen reactie.....
Ik start hem op met de opdracht "osa.exe -b -l" maar weet niet waar de b en de l voor staan..........

Laatst bewerkt:
Als je bijvoorbeeld Word opent, zie je linksboven een stippellijn als het goed is.

office.jpg

werkbalk op bureaublad

Loonytune,

Ik heb op mijn bureaublad een werkbalk staan, waarin diverse applicaties met een button zijn te starten. Het gaat dus niet om de werkbalken in de applicaties zelf, maar om de werkbalk waarmee je de applicaties opstart. Dit i.p.v. snelkoppelingen op je bureaublad. Deze werkbalk blijft ook "on top" dus altijd zichtbaar over andere vensters heen.
De werkbalk wordt met office meegeleverd en opgestart met de opdracht osa.exe (staat bij mij in de opstartbestanden).

heb even gekeken op de aangegeven link en daar ook even verder gebladerd maar heb niks kunnen vinden over verplaatsen. Ik begin toch te denken dat dit domweg niet op een gewone manier kan, tenzij je kennis hebt van zaken (VBA en dat soort dingen) en dat heb ik niet...:(

Over welke versie gaat dit gezien deze informatie. Uit het verleden weet ik nog dat je dit soort balken gewoon kunt verplaatsen zonder VBA-kennis: aanklikken en schuiven.

heb even gekeken op de aangegeven link en daar ook even verder gebladerd maar heb niks kunnen vinden over verplaatsen. Ik begin toch te denken dat dit domweg niet op een gewone manier kan, tenzij je kennis hebt van zaken (VBA en dat soort dingen) en dat heb ik niet...:(

Laatst bewerkt:
@Loonytune,

Het gaat om een office werkbalk die op je bureaublad staat, maar die met versie 2003 om zeep geholpen is. Volg de link in mijn eerdere bericht voor informatie daarover en alternatieven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan