'Plaats schijf of ander geschikt medium'

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMU

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
Berichten
61
Als ik een schijf in mijn DVD/CD-rom speler/writer doe geeft krijg ik als melding: plaats schijf of ander geschikt medium. Dit doet hij niet bij alle schijfjes, sommigen zijn gewoon afspeelbaar. Degenen die geweigerd (of niet gedetecteerd worden) deden het vroeger wel gewoon. Kan dit iets te maken hebben met SP 1 of SP2? Ik werk met een Toshiba Laptop, Windows XP Prof. Ik hoop dat dit de juiste rubriek is.
 
Ik heb helaas nog geen antwoord gehad op mijn vraag dus breng ik hem nog even onder de aandacht. HELP AUB
 
Hallo

Het eerste wat ik persoonlijk eens zou testen , is ....lezen de "defekte" schijven korrekt in een andere p.c. ..???

Indien ja , dan zou ik eens de leesoptiek reinigen .

Indien nog steeds een njet , dan zou ik de c.d.'s/ d.v.d.'s verdacht vinden ....

Slechte kwaliteit , instabiel , krassen ...of ... veeel te snel geschreven ???

Peter
 
Sorry voor mijn late reactie: even er tussen uit in de herfst. Wat je schrijft is niet het geval: de schijfjes deden het eerst wel op mijn laptop en doen het nog steeds op andere pc's. Het vreemde is dat ik b.v. de videobeelden van 'enhanced audio-cd's' zoals je die tegenwoordig vaak kunt kopen ook niet meer kan bekijken. Als ik een cd in mijn laptop doe en dan windows media player open geeft hij alleen de audio nummers!
 
Hallo

Dan zou ik persoonlijk :

De leesoptiek eens reinigen , zeker gezien de geringe tijd dat dit kost .... oorstokje , "eau de cologne , etc.... hier reeds meerdere malen vermeld ..."

Mits dit een "portable" betreft is dit nog zo eenvoudig , mits de leesoptiek zeeer toegangkelijk is .

Indien nog steeds een njet , dan zou ik eens kijken of alle benodigde players , drivers , etc .... wel korrekt zijn geinstalleerd .

Zie de korrekt werkende p.c.'s.

p.s. : vermoed dat dit een zuiver softwarematig probleem is hoor .

Peter
 
Ik vond deze vraag en heb precies het zelfde probleem. Nadat ik sp2 heb geinstalleerd deden mijn cdroms spelers het niet meer. Heb contact gezocht met Microsoft en het probleem voor gelegd. Hun oplossing wil ik je eventueel wel mailen. Zij gaven het advies om de drivers te updaten omdat de oude mogelijk niet meer goed werken na install sp2.
 
Hallo

Zou je dan niet beter het antwoord van "bill" hier posten , dan hebben andere gebruikers van dit forum er ook nog wat aan .....

Peter
 
Oké komt ie.

Wil niet een kopie van het mailtje hier publiseren met info waar mogelijk iets onaangenaams gedaan kan worden. Wel geef ik de link waarnaar verwezen wordt en een driver gedownload kan worden;

Mogelijk kan de volgende oplossing voor uw werken:

Download de laatste ASPI-update.
Zie: http://www.adaptec.com/worldwide/su...no&language=English+US&filekey=aspi_471a2.exe

Als u deze update heeft geinstalleerd zal uw probleem waarschijnlijk verholpen zijn,
mocht dit niet uw probleem opgelost hebben, kunt u ook proberen een nieuwere driver te downloaden vanaf de website van
de fabrikant van de cd-rom speler.
 
Hallo,

Ik heb intussen van alles geprobeerd maar zonder resultaat. Wel heb ik de DVD/CD-writer verwijderd uit "apparaatbeheer", opnieuw opgestart en windows de DVD/CD-writer opnieuw laten ontdekken en installeren. Gevolg is dat ik nu wel enhanced cd's kan afspelen maar geen DVD's. De DVD's lijken helemaal niet gedetecteerd te worden. Ik werk met WinDVD 3.1.
Mijn DVD/CD-station is de TOSHIBA DVD-ROM SD-R2102.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan