• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

plaats selectie koppelen aan score

Status
Niet open voor verdere reacties.

enlil

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2020
ik heb ooit een uitwerking gevonden hier van de X op een bepaalde plek die een bepaalde score gaf.
Maar ik kan hem niet meer vinden.

De bedoeling is dus, wanneer ik bijv. het kruisje op i6 zet, er op een andere locatie(bijv. e5) een score van 3 komt te staan. Zet ik het kruisje op g6, dan komt er een uitkomst van 0. De locaties bepalen dus de score.

uiteindelijk moeten deze uitkomsten dan weer gebruikt kunnen worden om verder mee te kunnen rekenen aangezien ik deze regel meerdere keren wil gaan gebruiken.
Iemand die snapt wat ik bedoel? Of klinkt het verhaal erg wazig.
Bedankt alvast.

Bijlagen

Beetje wazig nog.

Deze in E5? Waarschijnlijk afsluiten met control shift enter(matrix formule)

Code:
=IF(COUNTA($G$6:$J$6)=1;SUM(IF($G$6:$J$6="x";COLUMN($A1:$D4)));"Vul 1 kruisje in")

Laatst bewerkt:
Dank voor de reactie.
wat ik eigenlijk bedoel is dat er , indien op plek g6 een x gezet wordt, er in F5 een 0 komt te staan, wordt er op h6 een x gezet, dan 1 punt, op i6, 2 punten, enz.

Code:
=IF(COUNTA($G$6:$J$6)=1;SUM(IF($G$6:$J$6="x";COLUMN($A1:$D4)))[COLOR="#FF0000"]-1[/COLOR];"Vul 1 kruisje in")

Of deze?

Code:
=IFERROR(LOOKUP(2;1/($G$6:$J$6="x");{0;1;2;3});"Vul iets in")

ik denk idd die laatste, die herken ik aan de 0;1;2;3. Zo zat het in mijn hoofd.Alhoewel ik nu fouten krijgen maar dat komt vermoedelijk doordat ik nu op een NL Excel zit te werken.
En ik snap de toevoeging iferror even niet

=IFERROR(LOOKUP(2;1

Wat doet deze code precies?
De if.error is als.fout, maar wat doet de 2,1?

=ALS.FOUT(ZOEKEN(2;1/($AA$4:$AD$4="x");{0;1;2;3});"1 kruisje")
heb het gevonden

Ook nog.
Code:
=iferror(match("x",g6:j6,0)-1,"vul iets in")

Volgens mij is het de bedoeling dat er naar de laatst aangekruiste criteria gekeken wordt.
Dat er dus ook meerdere kruisjes neergezet kunnen worden en uiteindelijk de laatste wordt geteld (vanaf rechts tellen met LOOKUP)

Volgens mij van links naar rechts, of maar een kruisje.

wanneer ik bijv. het kruisje op i6 zet, er op een andere locatie(bijv. e5) een score van 3 komt te staan. Zet ik het kruisje op g6, dan komt er een uitkomst van 0.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan