• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaats van het schermpje op het scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
Met
Code:
xxx = MsgBox("Staan er vijf lotnummers? ", vbYesNo, "Nog één vraag voordat er wordt afgedrukt")
    If xxx = vbNo Then
    Call opnieuw
End If
    If xxx = vbYes Then
    ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1
    Range("AA100").Select
End If
krijg ik een vraag voorgelegd. Kan ik hierin meenemen waar het schermpje op het scherm komt? Als ik nu handmatig verplaats, is de bijlage het resultaat.

Bijlagen

• Microsoft Excel - Staatsloterij.xls 18-7-2009 151104.bmp.jpg
    Microsoft Excel - Staatsloterij.xls 18-7-2009 151104.bmp.jpg
    52,1 KB · Weergaven: 71
Als je de plaats wilt kunnen instellen, moet je er een Inputbox van maken. Een Msgbox staat, voor zover ik weeet, altijd in het midden van het scherm. Het effect van je afbeelding komt misschien omdat ScreenUpdating op False staat, of doordat Excel het scherm pas weer bijwerkt als je op OK klikt.

Michel

Michel,

Dank voor je reactie. Ik heb voorlopig als oplossing dat mijn cijferreeks iets buiten het centrum staat. Een inputbox maken, moet ik eens bestuderen.

Rudi en Wim,

Dank, maar beide oplossingen zijn voor mij te hoog gegrepen. Ik kan leven met de nu gevonden oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan