• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaats van module indien van toepassing op alle Workbooken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Waar moet de module staan als deze van toepassing moet zijn op alle Workbooken en niet alleen ThisWorkbook?
 
Die plek is er niet voor wat je wilt.
 
Jammer. Als je nu een standaard leeg document maakt met die code... Lege kopieën. Verder vraag ik mij af, deze module staat dan onder ThisWorkbook dus onder ThisWorkbook, maar kunnen daar ook andere modules apart bij. Ik snap niet van die locaties van de vba en macro's.
 
Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar waarom die instelling bij jou niet werkt.
Want dat is wel erg raar.
 
Ja, later dan. Het kost allemaal ontzettend (te)veel tijd zulke geintjes. En ik ben bang dat het alleen maar erger wordt en dan zit ik met mijn hele boekhouding. De hele opbouw is destijds door Cobbe, jij en vele anderen van Helpmij.nl gemaakt.
Dus ik zocht een eenvoudigere oplossing dan in het register bezig te gaan. Ik heb het op de andere pc ook nog geprobeerd Opties Excel > Opslaan maar daar werkt het ook niet Excel 2007 en WXP.
 
Wat je voor de zekerheid kan doen is in de Workbook_Open een stukje VBA zetten die meteen een kopie van het werkboek met macro's opslaat.
Dan is die er nog mocht je je vergissen.
Dit als workaround, want het blijft vreemd dat die optie bij jou niet werkt.

Bij mij in alles versies geen enkel probleem, maar wel op Windows 10 want WXP heb ik niet meer.
Ja, als virtuele machine, maar daar heb ik geen Office op staan.

De workaround kan met dit stukje in de ThisWorkbook:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    BckMap = Environ("Userprofile") & "\ExcelBackup"
    BckName = Left(ThisWorkbook.Name, Len(ThisWorkbook.Name) - 5) & Format(Now(), "_DDMMYYYYhhmmss") & ".xlsm"
    If Dir(BckMap, vbDirectory) = "" Then MkDir BckMap
    ThisWorkbook.SaveCopyAs BckMap & "\" & BckName
End Sub

In je gebruikersprofiel staat dan een map met de naam ExcelBackup waarin je kopieën worden geplaatst.
 
Heb nog een 'repair' gedaan via > Configuratie > Apps > daar staat Office Home & Students onder. Heeft niet geholpen.

Dus dan moet die code in elk bestand komen te staan?
Kan zoiets niet in een Macro met Macro's in: Alle geopende werkmappen?
 
Laatst bewerkt:
De zwakste schakel van de computer zit tussen de stoel en het scherm, het wordt nog moeilijker als die schakel geen "neen" aanvaardt.
Je hebt nu al een aantal hulpmiddelen :
* die aanpassing in de opties
* in thisworkbook de workbook_beforesave en de workbook_open
Je zou daar anders ook nog een application.Ontime van bv. iedere 15 minuten met een savecopyas (analoog aan Edmoor) aan toe voegen.

Je lege werkmap gaat in de richting van Persnlk.xls van vroeger, maar die is precies in de vergetelheid geraakt, en, voor je begint te googlen, die kon het gevraagde ook niet.
De slimste optie voor jou is gewoon een lege werkmap te maken met al die macros er al in en die te gebruiken als sjabloon.
Begin je met een nieuw projectje, dan start je vanaf daar en de eerste actie is om die sjabloon dan direkt op te slaan met een naam die verband houdt met je nieuwe projectje en je bent vertrokken.
De rest doet er niet meer toe.

Maar ja, dat zal weer die rode lap voor de stier zijn ... .
 
Zojuist Office 2007 geïnstalleerd op mijn virtuele Windows XP machientje.
Een nieuw Excel document wordt na dit in de opties te hebben aangegeven, keurig opgeslagen als document met macro's:
Excel 2007.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ja, precies. Daar kan ik zo kwaad om worden. Welke versie van Office 2007 is dat dan en waarom wijkt jouw scherm/afbeeldingen dan af van mijn scherm? Dat zou toch niet zo moeten zijn. Bij mij staat Excel-werkmap met macro's. Waarom moet er bij jou dan Excel-werkmap met macro's (*.xlsm) staan. En zo is het iedere keer weer wat anders.
Ik begin er steeds meer in te geloven dat die optie dan ontbreekt of gesaboteerd wordt in mijn versie.
Microsoft Office Excel 2007 (12.0.6787.50000) SP3 MSO (12.0.6785.5000)

Overigens werkt jouw code wel (back-up) echter ik zie het niet zitten om dat in alle bestanden apart te doen.
 
Laatst bewerkt:
Voordat ik de instelling wijzigde stond er ook alleen: Excel-werkmap met macro's.
Na een herstart van Excel staat er inderdaad: Excel-werkmap met macro's (*.xlsm)

Dit is mijn Office 2007 versie:
Excel 2007 Info.jpg
 
Heb je je Temp map al eens leeg gemaakt?

Sluit Excel.
Tik in de adresbalk van de verkenner dit: %temp%
En druk op de Enter toets.
Nu ben je in je Temp map.
Alles dat daar staat mag weg.
Bestanden waarvan wordt gemeld dat ze in gebruik zijn sla je gewoon over.

Probeer het daarna nog eens.
 
Dat zijn dus verschillende versies/uitvoeringen. Maar laat mij eens gokken. Ik denk dat jij de originele snelkoppeling pakt van Excel waarin staat onder Eigenschappen > Doeltype: Toepassing en onder Opmerking: Met Microsoft Office kunt u berekeningen... en als je daarmee een nieuw bestand opent dan vraagt die wel automatisch Save as … met macro's en slaat die ook zo op maar dat is heel wat anders dan dat je RMK > Nieuw > Excel-werkblad doet, want dan werkt het niet. Maar goed dat is geen oplossing, want dat schiet niet op om telkens dat Save as te gaan invullen.

temp leeggemaakt en helaas werkt nog niet.
 
Laatst bewerkt:
Ik open gewoon Excel met een standaard snelkoppeling naar EXCEL.exe in de program files map.
ALs ik dan een nieuw document maak en op het kruisje klik om te sluiten en op te slaan is het standaardtype het opslaan als bestand met macro's.
Wat jij doet maakt geen gebruik van de Excel opties.
 
Laatst bewerkt:
Ja, goed dan hebben we langs elkaar heen gewerkt. Mijn doel was om ieder bestaand en nieuw document altijd op te slaan als xlsm. Die indruk geeft de instelling onder opties. Dat geeft dan een verkeerd beeld, het is feitelijk niet waar. Het gaat alleen dan om de instelling in het venster van Save as. Als je dan tientallen documenten xlsx hebt met en Save as moet doen ben je het ook wel zat en veel xlsx hebben een filename. En dan nog lost het niet op als je door de drukte een fout maakt.
Compleet idioot als je druk bent en dan gestoord wordt met de vraag of je het document wilt opslaan en dan ja wilt antwoorden maar je moet nee antwoorden. Dat is toch vragen om fouten. Ga eens in een auto zitten en als je naar rechts met het stuur draait gaat de auto naar links en omgekeerd. Wil wel eens zien wat er gebeurd.

Ik stop ermee. Het is mooi geweest. Bedankt voor de hulp.
 
Draai deze macro eens:

Code:
Sub M_snb()
   Application.DefaultSaveFormat = 50
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan