• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatsen in de regio tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

robdgr

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2001
Office versie
Microsoft 365
In bijgaand bestand (een voorbeeld) staat in kolom A een naam, een komma en een plaatsnaam. In een hulpkolom (B) tel ik het aantal plaatsen dat in deze regio valt. In D1 zie je mijn poging om die hulpkolom niet te hoeven gebruiken, maar ik krijg geen werkende formule.

Kan dit eigenlijk wel? In het werkelijke bestand staan 141 vermeldingen, die hieraan voldoen.

Bijlagen

Kijk eens of je hier iets kunt uithalen

Cobbe

Laatst bewerkt:
Beste rdg1314 ;)

Misschien met de volgende formule werken en aanpassen.

Code:
=RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.ALLES(", ";A1)-1)

Dit geeft Leusden weer en dan vert.zoeken.

Groetjes Danny. :thumb:

Cobbe,

Dank voor je reactie. Die splitsing had ik ook al aan gedacht, maar er staan op meer posities komma's. In het oorspronkelijke bestand staan plaatsnamen wel met hoofdletters.

=aantal.als(i2:i26;links(deel(a1;vind.spec(" ";a1)+1;200);vind.spec(deel(a1;vind.spec(" ";a1)+1;200))-1))

snb,

Deze geeft me een foutmelding. Ik denk dat ik mijn hulpkolom met
Code:
=ALS(ISFOUT(VIND.SPEC(",";A1;1));"";ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN((RECHTS(A1;LENGTE(A1)-VIND.SPEC(",";A1;1)-1));I$2:I$26;1;0));0;1))
maar handhaaf. Deze geeft me een 1 als de plaatsnaam voorkomt en een 0 als dat niet het geval is. Die kolom tel ik op.

Ha die Rob,

Code:
=SOMPRODUCT((ISTEKST(A1:A5))*(AANTAL.ALS(I2:I26;RECHTS(A1:A5;LENGTE(A1:A5)-VIND.SPEC(",";A1:A5;1)-1))))

Wigi

Hoi Wigi,

Wederom dank, ik had hem niet zelf kunnen bedenken. In mijn oorspronkelijke bestand had ik hem omgebouwd tot
Code:
="Aantal reacties in deze regio: "&SOMPRODUCT((ISTEKST(A633:A846))*(AANTAL.ALS(Regio;RECHTS(A633:A846;LENGTE(A633:A846)-VIND.SPEC(",";A633:A846;1)-1))))
Uiteindelijk heb ik de tekst naar de celeigenschappen overgebracht, zodat ik een getal overhoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan