• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Plaatsen selecte data uit ledenlist naar teamlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dietvorst

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2006
Hallo ,
ik wil graag vanuit de tab"leden" de juiste data in tab"teamsJO19 plaatsen.
Dus zowel de spelers JO19-1 als JO18-1 die in het ledenbestand staan komen in tab "teams....." onder JO19_18-1 team enz.
Hoe kan ik dat doen op mijn MAC ?

Bijlagen

In het voorbeeldbestand in B4 en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, dan pas doorvoeren naar B17.
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Leden!$B$2:$B$1000;KLEINSTE(ALS(Leden!$G$2:$G$1000={"JO18-1";"JO19-1"};RIJ($1:$999);"");RIJ(A1)));"")

Voor het tweede team de 1 veranderen in een 2 in de matrix.

Met VBA is dat zo gepiept (zie je andere vraag).
Maar een MAC en vba zijn geen beste vrienden.

Als ik het goed begrijp, wil je de totaallijst uitsplitsen in de verschillende teams.
Misschien is de bijlage dan een mogelijke oplossing.(2 hulpkolommen zitten verborgen)
Werkt uitsluitend met formules, en dat zou ook op een MAC moeten lukken.

Op tab-blad "Teams" staat in [A1] een validatie, daar kies je het team, en zie.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bijna ok

Hallo Wieter,
Deze oplossing is ok op 1 ding na .
JO19-1 en JO18-1 zijn ingedeeld in 1 team.
Is dit mogelijk in 1 formule.?

Nee hoor, alleen #2.

Dietvorst negeert me niet toch, maar wil dat ik in de bijlage kijk naar de mogelijk niet werkende formule op een Mac?

Hey VenA,
Toch raar hé, dat zo weinig mensen zich bewust zijn van de geweldige functionaliteit van draaitabellen.(en tabellen)

Hoewel mijn voorstel niet echt je oorspronkelijke bedoeling was, toch je vraag verwerkt.
Nog een verborgen kolom erbij.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan