Plaatsing Cardreaderkabel in Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superindo1970

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2007
Berichten
52
Hoi,

Ik heb net een Card-reader gekocht van Sunbeamtech (3,5" Superior Panel). Nu weet ik niet waar ik het kabeltje in het moederbord moet steken. Het moederbord is de ECS P4S5A. Ik heb helaas de handleiding niet meer. Het kabeltje van de card-reader heeft 4 gaatjes waarop vermeld staat: VCC, D-, D+ en GND.
Ik zie op het moederbord nergens waar ie in kan. Wie kan mij helpen?

Groetjes,

Danny :confused:
 
Als je het moederbord staande hebt dan zit de aansluiting ervoor rechtsonder, dat is een blokje met 9 !!! pinnetjes, zet de VCC aan de linkerkant van het blokje ...., het maakt volgens mij niet zo heel veel uit of je het stekkertje nu op de bovenste 5 of op de onderste 4 vastzet.

suc6 ermee.
 
Als je het moederbord staande hebt dan zit de aansluiting ervoor rechtsonder, dat is een blokje met 9 !!! pinnetjes, zet de VCC aan de linkerkant van het blokje ...., het maakt volgens mij niet zo heel veel uit of je het stekkertje nu op de bovenste 5 of op de onderste 4 vastzet.

suc6 ermee.

Dankje...
Op die front-panel zit ook een mogelijkheid voor 2 usb-aansluitingen. Die kabel daarvoor heb ik al op dat blokje met 9 pinnentjes geplaatst. Is dit OK of doe ik iets fout? Want als die kabel voor die 2 extra USB-aansluitingen daar al op zit, waar moet ik dan de kabel voor de card-reader plaatsen?
 
Dankje...
Op die front-panel zit ook een mogelijkheid voor 2 usb-aansluitingen. Die kabel daarvoor heb ik al op dat blokje met 9 pinnentjes geplaatst. Is dit OK of doe ik iets fout? Want als die kabel voor die 2 extra USB-aansluitingen daar al op zit, waar moet ik dan de kabel voor de card-reader plaatsen?


Nee je doet niets fout. Als het goed is zitten er op je moederbord 2 "USB headers" (heeft 9 pinnetjes)

De ene kabel voor de 2 USB aansluitingen op je cardreader gaan naar 1 USB header, en de andere kabel voor de cardreader gaat naar de de andere USB header.

Als je het op deze manier aansluit zal alles werken.

Zie foto's...


Gelukt?
 

Bijlagen

  • PDRM0065_copy.jpg
    PDRM0065_copy.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 48
  • 3_5_superior%20panel_s1.jpg
    3_5_superior%20panel_s1.jpg
    36,8 KB · Weergaven: 38
Nee je doet niets fout. Als het goed is zitten er op je moederbord 2 "USB headers" (heeft 9 pinnetjes)

De ene kabel voor de 2 USB aansluitingen op je cardreader gaan naar 1 USB header, en de andere kabel voor de cardreader gaat naar de de andere USB header.

Als je het op deze manier aansluit zal alles werken.

Zie foto's...


Gelukt?

Ik heb net mijn moederbord gechecked, maar ik heb maar 1 USB header. Ik denk dat ik gewoon pech heb en alleen de card-reader kan aansluiten. Maar in ieder geval bedankt voor je advies en de foto's.
 
Ik heb net mijn moederbord gechecked, maar ik heb maar 1 USB header. Ik denk dat ik gewoon pech heb en alleen de card-reader kan aansluiten. Maar in ieder geval bedankt voor je advies en de foto's.

Als dat het geval is lukt het inderdaad niet nee.

Mocht je het toch echt nodig hebben, dan kan je eventueel ook nog een PCI USB-kaart kopen. Daar zit vaak ook een aansluiting op waardoor je een kabeltje kunt doorlussen naar je cardreader.

Succes!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan