plaatsing en formaat dialogbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemiss

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2009
Goeiemorgen allemaal,

Ik heb een vraagje over een formulier dat geopend word als dialogbox. Is er ook een manier om vast te leggen waar op het scherm de dialogbox verschijnt?
En is het ook mogelijk om de grootte van de box ergens in te stellen, het liefst zodat hij zich automatisch aanpast aan hetgeen moet worden weergegeven. In mijn geval komt het eropneer dat na toepassing van een filter altijd één of twee records zichtbaar zullen zijn in mijn continuous form. Wat ik dan wil is dat de form-footer direct onder die ene danwel onder die twee records wordt geplaatst en niet na een grote leegte een kilometer daaronder.
Dat heeft voorkeur, maar ik zou ook al geholpen zijn als ik als standaard het formaat precies pas kan instellen voor twee records.

Je kunt een formulier op de volgende manier een vaste plek geven op het scherm:

Code:
     Const xPos = 900
    Const yPos = 900
    DoCmd.MoveSize xPos, yPos

In bijgaande db vind je een voorbeeld van een doorlopend formulier dat de grootte aanpast aan de hoeveeelheid records in de recordset. 't Is niet de makkelijkste code, als ik het zo vluchtig bekijk, maar hij werkt wel. Misschien heb je er wat aan...

Bijlagen

Dank voor je antwoord, voor wat betreft de plaatsing kom ik er zo wel uit.
De bijgevoegde database geeft helaas een steeds terugkerende foutmelding als hem open. Weet je toevallig ook hoe ik gewoon een standaard formaat vast kan leggen?

De code waar het formulier op is gebaseerd bestaat, voor zover ik het heb kunnen bekijken, uit de volgende stukken.
Een knop waarmee een nieuw record kan worden aangemaakt, waarbij het formulier dus wordt vergroot:
Code:
Private Sub cmdNewCurrency_Click()
    txtCurrencyName.SetFocus
    Me.AllowAdditions = True
    Form_Resize
    DoCmd.GoToRecord acDataForm, Me.Name, acNewRec
    cmdNewCurrency.Enabled = False
End Sub
De functie Form_Resize die met de knop wordt aangeroepen ziet er als volgt uit:
Code:
Private Sub Form_Resize()
    'adjust height - either enlarge vertically to show all records or reduce height to count of records shown
    Me.InsideHeight = Me.Section(acHeader).Height + Me.Section(acFooter).Height _
        + (Me.RecordsetClone.RecordCount + Abs(Me.AllowAdditions)) * Me.Section(acDetail).Height
End Sub
En deze code wordt ook aangeroepen bij het Openen(eigenlijk Aanwijzen) van het formulier, zodat je met de juiste hoogte begint:
Code:
Private Sub Form_Current()
   Me.AllowAdditions = Me.NewRecord
   cmdNewCurrency.Enabled = (Not Me.AllowAdditions)
   Form_Resize
End Sub
Kun je hier wat meer mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan