Plaatsing van footer div

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tvhouwel

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2002
Mijn .html paginas met een linkermarge van 6 cm roepen het menu aan, dit is een .php file met een menutree in de linker 6 centimeter van het scherm
Deze menu.php roep een header.html aan die als div getoont wordt boven alles
Nu wil ik de menu.php ook een footer.html aan laten roepen, maar die wordt dan gelijk onder de header geplaatst.

Hoe krijg ik die zover dat hij ongeacht hoe groot de pagina is, altijd onderaan verschijnt?

Ik krijg het wel goed door de footer door iedere .html pagina onderaan apart op te laten roepen, dan wordt hij uiteraard wel als laatste onderin geplaatst, maar ik vond het wel handig om hem in 1 keer door de menu.php op te laten roepen
Is dat mogelijk ?

Het zal vast mogelijk zijn, maar hoe dat weet ik ook niet precies. Waarom maak je van je header en footer geen .php bestand?

Door je php wordt op de server html gegenereerd, je html zal dus zodanig moeten zijn dat de footer onderaan komt te staan.
Misschien heb je hier
wat aan.

Geplaatst door miem
Door je php wordt op de server html gegenereerd, je html zal dus zodanig moeten zijn dat de footer onderaan komt te staan.
Misschien heb je hier
wat aan.

Hi Miem,
Als ik het goed begrijp heeft topicstarter zijn lay-out dus in PHP gemaakt, waar ik zelf een CSS style sheet gebruik. Is dat niet een beetje onhandig? Of ben ik juist onhandig bezig?

In combinatie met PHP gaat het best goed.
In de footer div include ik dan gewoon een .html bestand.

J :8-0:

@ Joanne
Een layout is gemaakt door html en eventueel met css, maar wordt door de php opgebouwd. De server voert de opdrachten uit die in de php file zijn geschreven en produceert dan in je browser html, al dan niet met css.
Ik hoop dat je het zo begrijpt, is moeilijk om zo op te schrijven:confused:

Geplaatst door miem
Misschien heb je hier
wat aan.
Bedankt:thumb: , daar ga ik eens mee aan de slag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan